Trendy v social media marketingu na 2021: Na čo sa pripraviť?
Rok 2020 bol vo svete sociálnych sietí plný výziev a neistoty, no priniesol mnoho neuveriteľných online momentov – od Tiger Kinga až po Generáciu Z na TikToku. Bol to skutočne divoký rok. S rokom 2020 sa však pomaly lúčime a tešíme sa na ten ďalší, ktorý je za dverami. Už teraz tušíme, aké budú trendy na sociálnych sieťach v najbližšom roku.
4C
Aj keď všetci očakávame, že pandémia koronavírusu v roku 2021 pominie a všetko bude naspäť v normále, následky pandémie ostanú a dotknú sa aj sociálnych sietí. Dopad koronavírusu bude s najväčšou pravdepodobnosťou pretrvávať. Značky a firmy tak musia vo svojej komunikácii na sociálnych sieťach adaptovať tzv. model 4C.
Community – Komunita
Contactless – Bezkontanktnosť
Cleanliness – Čistota/Bezpečnosť
Compassion – Súcit
4C uvidíme v rôznych podobách. Či už pôjde o rôzne benefičné live streamy na Instagrame a Youtube až po rôzne formy customer supportu preneseného na sociálne siete.
Messenger Merger
Facebook už minulý rok naznačil víziu spojiť svojich najväčších hráčov Facebook Messenger, Instagram Direct a WhatsApp do jednej messenger aplikácie. To v podstate znamená, že každá nová funkcia, ktorá sa zavedie v ktorejkoľvek z týchto aplikácií, bude nakoniec k dispozícii v ďalších dvoch. Vznikne tak veľký potenciál tvorby kampaní, ktoré dokážu trafiť novú cieľovú skupinu, ako aj ponuka nových reklamných formátov (napr. pre používateľov aplikácií WhatsApp a Instagram).
In-stream shopping
Nakupovanie priamo v aplikáciách Instagram a Facebook už v nejakej forme poznáme. V roku 2021 sa však pravdepodobne dočkáme plnohodnotného nakupovania v aplikácii bez nutnosti opustiť Instagram alebo Facebook. To znamená, že zákazník bude schopný dokončiť svoj nákup cez integrovanú platobnú bránu v aplikácii. Túto novú funkciu vnímame ako veľkú výhodu najmä pre obchody, ktoré nedisponujú dokonalým e-shopom. Konverzie svojho e-shopu tak môžu preniesť na jednu z dvoch sociálnych sietí s dokonalým UI.
Instagram Reels
V posledných rokoch sme mohli vidieť veľa nových funkcií, ktoré Instagram priniesol. Vytvoril nimi nové trendy pre smer komunikácie na sociálnych sieťach. Trend pre rok 2021 jednoznačne smeruje k video obsahu – v krátkej forme pomocou funkcie Instagram Reels.
Vždy, keď sa objaví nová funkcia, automaticky sa zníži aj angažovanosť a dosah ostatných formátov. Rovnako to fungovalo aj v minulosti. Napríklad, keď Instagram priniesol Instastories, dosah príspevkov v priemere klesol až o 5-násobok. Podobný trend môžeme vidieť aj po príchode Reels, pri ktorých môžeme vidieť až 10-násobok počtu pozretí, ktoré by ste od svojich príbehov alebo príspevkov v newsfeede očakávali.
Preto, keď chcú byť značky naďalej úspešné aj v roku 2021, musia transformovať svoj obsah na videá v dĺžke 15 alebo 30 sekúnd. Reels nemusia byť také prepracované ako tie z TikToku. Môžu byť jednoduché ako Instastories.
Meme komunikácia
Fenomén meme sa v posledných rokoch rozšíril z 9GAGu na sociálne siete rýchlosťou svetla. Instagramové profily, ktoré tvoria tzv. „memkári”, majú milióny sledovateľov a spolupráce s veľkými značkami. V súčasnosti nie je deň, keď by nás niekto neoznačil alebo neposlal nám do Instagram Directu aspoň jeden meme obrázok. Trend meme obrázkov a videí bude pokračovať aj budúci rok.
Radi v novom roku uvidíme využitie tohto spôsobu komunikácie. Možnosť komunikovať aktuálne dianie vtipnou formou budú mať aj veľké značky. Medzi najväčšie profily, ktoré tvoria meme, patrí určite profil @funnyhoodvidz, ktorý ma neskutočných 17 miliónov followerov a môže sa pochváliť napr. spoluprácou s fashion značkou @fashionnova.
Ak si práve dočítal tento článok, tak už tušíš, aké budú trendy na sociálnych sieťach v roku 2021. Hoci nám minulý rok ukázal, že sa nemáme na nič spoliehať a všetko sa môže zmeniť zo dňa na deň, zopár vecí ostane istých. Napríklad to, že sociálne siete budú naďalej nutnosť a pomoc pre biznis veľkých alebo malých firiem. A hlavne to, že základom bude video obsah.