Dlhodobo sa obdobie Vianoc spája s promo aktivitami firiem a hlavne predajom. Darčeky pod stromček sa nekúpia samé a reklamy sú častým zdrojom inšpirácie, čím potešiť svojich blízkych. Je to však aj obdobie, keď sledujeme zvýšenú aktivitu zo strany značiek na sociálnych sieťach. Či už je to Facebook alebo Instagram, všetci sa usilujú o to, aby mali prvú vianočnú reklamu alebo najzábavnejšiu aktivitu, ktorá poteší ich sledovateľov. 

Vianoce na sociálnych sieťach

Medzi trendy, ktoré stoja za vyskúšanie, patrí adventný kalendár zverejňovaný priamo na sociálnych sieťach. Skôr, ako sa pustíme to samotných tipov a nápadov na adventný kalendár, potrebujeme spoznať odpovede na základné oblasti.

Čo chcete aktivitou dosiahnuť

Ako prvé si povedzte, čo chcete adventným kalendárom na sociálnych sieťach dosiahnuť. Chcete prilákať viac sledovateľov, zvýšiť povedomie o produkte či službách, alebo si prajete vytvoriť zábavný priestor a podnietiť sledovateľov k vyššej aktivite?

Na túto otázku neexistuje jediná správna odpoveď a všetky vyššie spomenutú ciele sú relevantné. Stačí si vybrať jeden, na ktorý sa sústredíte. Od toho sa totiž odvíja už samotné prevedenie adventného kalendára. 

Zohľadnite požiadavky svojho publika

Ak komunikujete na sociálnych sieťach pravidelne, vy sami najlepšie viete, čo majú vaši sledovatelia najradšej. Či už lúštia hádanky, s radosťou odpovedajú na vaše otázky, pošlú vám fotky a videá alebo reagujú na promo príspevky. Ich aktivita a aj neaktivita vám ľahko napovie, aká forma kalendára môže zožať úspech.

Plánujte dopredu

Klasický adventný kalendár má 24 okienok, za ktorými sa ukrýva lahodná čokoláda. Ak chcete urobiť online verziu, potrebujete 24 unikátnych príspevkov. Áno, je to veľké množstvo, preto si nenechávajte ich výrobu na poslednú chvíľu. Či už si ideovo navrhnete všetky posty a už len priebežne urobíte grafiku, necháme na vás. Pri podobne objemnej aktivite sa nespoliehajte na to, že si príspevok urobíte deň dopredu alebo ešte horšie – v deň jeho publikácie.

Tipy na adventné kalendáre na sociálnych sieťach

Ako sme spomínali vyššie, potrebujete vymyslieť aktivitu, ktorá bude spĺňať niekoľko požiadaviek:

  • bude trvať 24 dní,
  • nebude otravná,
  • poteší, zabaví alebo podporí predaj.

Prichystajte darčeky

Najjednoduchšia forma adventného kalendára je takzvaná darovačka. Vyberte 24 drobností, ktoré môžu vaši followeri vyhrať. Môžu to byť vaše produkty alebo produkty či služby vašich partnerov. Každý príspevok so súťažou bude obsahovať malú úlohu, ktorú musia sledovatelia vyriešiť a napísať odpoveď do komentára. Následne z nich budete žrebovať jedného výhercu.

Vymyslite niečo zábavné

Ak nechcete alebo nemáte možnosť rozdávania darčekov, zamerajte sa na zábavnú aktivitu. Každý deň môžete pripraviť pre sledovateľov výzvu, ktorú musia splniť. Či už je to vyhotovenie fotografie, videa alebo len splnenie nejakej bláznivej úlohy, o ktorú sa s vami ani nemusia podeliť. Takýmto spôsobom môžete zvyšovať obľúbenosť svojej značky a postarať sa o to, aby followeri nemali nudný deň.

Tipy na darčeky pre blízkych

V tomto ohľade majú výhodu majitelia špecializovaných stránok a firiem. Ak máte vo svojom portfóliu viacero produktov, môžete dať každý deň tip na vianočný darček z vašej ponuky. V prípade, že sa zameriavate na pečenie a varenie, vašich sledovateľov určite potešia tipy na recepty a pre tých, čo chcú mať zdravého ducha aj telo, zas ocenia prehľad cvikov.

My sme vo Visibility napr. v rámci adventného kalendára pripravili tip na drink:

Predvianočné obdobie býva presýtené reklamami všeho druhu, preto je vhodné myslieť aj na zábavnú a nielen predajnú stránku. Skúste dopriať svojim fanúšikom oddych a potešte ich na sociálnych sieťach aktivitou, ktorú s láskou zazdieľajú ďalej.