Dnes sa pozrieme na najčerstvejšiu novinku v Google AdWords, a tým je „Telefónne číslo Google na presmerovanie hovorov“ alebo viac známe po anglicky ako „Google forwarding phone number“. Len donedávna bola táto funkcia v Beta testovaní pre Google partners agentúry a dnes už ju môžu využívať všetci.

Ide o jedinečné telefóne číslo, cez ktoré môžete sledovať hovory z reklám a rozšíriť svoje kampane o ďalšie konverzie. Môžete ho použiť v rozšíreniach o telefonické funkcie alebo v reklamách iba na volanie. Čísla Google na presmerovanie hovorov sú aktuálne dostupné v týchto krajinách, kde už je v zozname aj Slovensko.

Nastavenie čísel Google na presmerovanie hovorov

  1. Ako prvý krok si najprv nastavíme telefonické konverzie.
  2. Prihláste sa do účtu AdWords a kliknite na Nástroje, kde vyberte možnosť Konverzie.
  3. Kliknite na možnosť Telefonické hovory.
  4. Po zobrazení kontextového okna si vyberte prvú možnosť Hovory z reklám prostredníctvom rozšírení o telefonické funkcie alebo reklám iba na volanie a kliknite na Pokračovať.

    01

  1. Tu už nás čaká klasické nastavenie konverzií, kde zadávate Názov, Hodnotu, Počet, Dĺžku sledovania konverzie, kategóriu a Zahrnutie v stĺpci Konverzie.

    02
  2.  

  3. Zámerne som vynechal časť Trvanie hovoru, lebo je to jediná časť odlišná od vytvárania klasických konverzií. Tu si sami vyberte, ako dlho majú trvať hovory, aby sa počítali ako konverzie. Uvádza sa vždy v sekundách.

Teraz môžeme prejsť na nastavenie rozšírenia s pridaním čísla Google na presmerovanie hovorov.

  1. V kampani pre Vyhľadávaciu sieť alebo v kampani pre Vyhľadávaciu sieť s optimalizovanou Obsahovou sieťou kliknite na kartu Rozšírenia reklamy.
  2. V ponuke Zobrazenie vyberte možnosť Rozšírenia o telefonické funkcie.
  3. Kliknite na tlačidlo + Rozšírenie.
  4. Kliknite na tlačidlo + Nové telefónne číslo a pridajte firemné telefónne číslo, na ktoré chcete presmerovať hovory.
  5. Vedľa položky Zobrazovať reklamu s zvoľte možnosť Číslo Google na presmerovanie hovorov a použitie prehľadu hovorov.

    03
     
  6. Rozkliknite si možnosť Rozšírené a zaškrtnite checker Počítať hovory ako telefonické konverzie.
  7. Vyberte z ponuky konverziu, ktorú ste vytvorili v krokoch predtým a kliknite na tlačidlo Uložiť.

Pridanie čísla Google na presmerovanie do novej reklamy iba na volanie

  1. Vo vybranej reklamnej skupine kliknite na tlačidlo + Reklama. Vyberte možnosť Reklama iba na volanie.
  2. Vytvorte novú reklamu iba na volanie.
  3. Vedľa položky Zobraziť reklamu s vyberte možnosť Telefónne číslo Google na presmerovanie hovorov a použiť prehľad hovorov.

    04
     
  4. Rozkliknite si možnosť Rozšírené a zaškrtnite checker Počítať hovory ako telefonické konverzie.
  5. Vyberte z ponuky konverziu, ktorú ste vytvorili v krokoch predtým a kliknite na tlačidlo Uložiť.

Sledovanie zobrazení telefónneho čísla, hovorov a miery volaní

Na to, aby ste mohli sledovať výkon a štatistiky z hovorov, si musíte pridať nové stĺpce.

  1. Kliknite na ponuku Stĺpce na karte Kampane alebo Reklamné skupiny.
  2. Vyberte možnosť Upraviť stĺpce.
  3. Otvorí sa okno Upraviť stĺpce, v ktorom pod možnosťou Vybrať metriky vyberte Podrobnosti o volaniach.
  4. Kliknite na odkaz Pridať vedľa údaja, ktorý vás zaujíma.
  5. Kliknutím na tlačidlo Pridať pridajte stĺpce z kategórie Podrobnosti o volaniach, ktoré chcete.

    05
     
  6. Okrem Podrobností o volaniach odporúčam pridať aj stĺpec Telefonické konverzie, ktorý sa nachádza v kategórii Konverzie.
  7. Kliknite na tlačidlo Použiť pre uloženie nastavení.
  8. Odteraz sa vo vašich štatistických údajoch budú zobrazovať tieto nové stĺpce.

Zobrazenie podrobností o jednotlivých telefonických hovoroch

Prejdite na kartu Dimenzie a v ponuke Zobraziť vyberte možnosť Podrobnosti o volaniach. O jednotlivých hovoroch na čísla Google na presmerovanie hovorov sú k dispozícii nasledujúce podrobnosti:

  • čas začiatku,
  • čas skončenia,
  • stav (neprijatý alebo prijatý),
  • trvanie,
  • kód oblasti volajúceho,
  • náklady na volanie,
  • typ volania.

Teraz, keď sme si všade nastavili telefónne číslo Google na presmerovanie hovorov, prebehne krátka kontrola zo strany Google. Po jej dokončení vám Google pridelí jedinečné telefónne číslo začínajúce predvoľbou 0800.

Ak niekto klikne na reklamu a vytočí číslo, tak nasleduje presmerovanie cez Google a následne na vaše číslo. Za toto rozšírenie neplatíte nič navyše, lebo sa to ráta ako klik a Google Vám stiahne iba nastavenú CPC, a to iba v tom prípade, že po kliknutí sa na číslo aj reálne zavolá.

Určite sa pýtate, že čo sa stane, ak vypnete toto rozšírenie a prestanete používať telefónne číslo Google na presmerovanie hovorov? K účtu je pridelené číslo, ktoré zostáva spojené s účtom, pokiaľ na ňom inzerujete. Po ukončení inzerovania sa pridelené číslo uvoľní a môže byť pridelené inému účtu Google AdWords. Nemusíte sa však báť, že by sa číslo dostalo k inému účtu okamžite. Môže to trvať až niekoľko rokov.

Verím, že vás novinka príjemne potešila a začnete ju využívať ešte dnes 🙂