Koľko stojí 30 sekúnd reklamy? Finále Super Bowl je za nami
Najočakávanejšiu udalosť amerického futbalu majú jeho fanúšikovia za sebou – zatiaľ čo jedna skupina oslavuje víťazstvo tímu Kansas City Chiefs na čele s Patrickom Mahomesom, druhá si nepochybne uchová v pamäti nezabudnuteľnú Halftime Show Rihanny. A my? Úspešne sme odolali slasti spánku a dnes vám hrdo prinášame prehľad toho najlepšieho, čo tvorilo Super Bowl.
Máte 7 miliónov dolárov?
Ak áno, pokojne by ste si mohli dovoliť 30 sekúnd spotu na tohtoročné finále najsledovanejšieho športového podujatia v USA. Ak by ste sa však rozhodli investovať do reklamy v roku 1967, nestálo by vás to viac ako 43 000 dolárov.
(Zdroj: www.superbowl-ads.com, Nielsen Media Research)
Na úvod – Rihanna je späť!
Návrat ikony potvrdila prostredníctvom 30 sekundového spotu už v januári streamovacia služba Apple Music. Tá po rokoch nahradila Pepsi ako sponzora Halftime Show. Uverejnenie teasing spotu spôsobilo medzi skalnými fanúšikmi ikony rozruch – napokon, išlo o jej prvé vystúpenie po 5 rokoch.
Pozri si jej celé vystúpenie na Youtube.
Téma, ktorá hýbe svetom
Schopnosťou uchopiť dôležitú tému elektrifikácie dopravy a okoreniť ju vtipom sa vyznamenala automobilová spoločnosť RAM, ktorej sa podarilo uviesť na trh svoj prvý elektrický pickup. Podľa nás zaručene spot, o ktorom sa bude ešte dlho hovoriť.
Dáte si chipsy?
Tí z vás, ktorí nachádzajú potešenie vo vyjedaní chipsov, zaiste ocenia originalitu a dôvtip výrobcu nezameniteľných lupienkov Pringles. Ten odhalil všetkých nás, milovníkov tejto slanej pochutiny a spojil nás naprieč všetkými povolaniami. Napokon, sme v tom spolu.
Kto si myslel, že obľúbený seriál Breaking Bad definitívne skončil v roku 2013, bol na omyle. Teda aspoň do tej doby, než si jeho námet a hlavných protagonistov nevzal na mušku Popcornes – americký výrobca lupienkov. Ten sa postaral o verné spracovanie známej scény. 🙂
Ako (ne)zapojiť celebrity?
Na reklamu od T-Mobilu budú ešte dlho spomínať pamätníci nezabudnuteľnej Pomády. John Travolta sa tu vracia do roly mladíka Dannyho a v spoločnosti susedov nadšene ospevuje domáci 5G internet za 50 babiek. Že si to neviete predstaviť? Nech sa páči.
Začalo to tak sľubne – temnou miestnosťou, dramatickou hudbou a silným preslovom Sereny Williams. Než však stihli prísť zimomriavky, skončilo to krátkym záberom na fľašu drahého koňaku a dobrý pocit bol razom fuč.
Pocity zmätenia miešajúce sa s chuťou jemne sa zachechtať vo mne vyvoláva spot pre Dunkin‘ Donuts, v ktorom účinkuje v hlavnej úlohe Ben Affleck ako obsluha Drive-thru.
Osviežujúci príklad spojenia produktu so známou osobnosťou predstavuje spot Dexcom, ktorá sa špecializuje na výrobu prístrojov merania glukózy. Tí zapojili speváka a člena kapely Jonas Brothers, Nicka Jonasa, ktorý je najmä americkej verejnosti známy tým, že od detstva trpí cukrovkou a venuje sa aj osvetovej činnosti v tejto oblasti.
Štvornohým priateľom z lásky
The Farmer’s Dog prináša citlivý a hĺbavý spot, ktorý približuje vernosť vzťahu medzi majiteľom a jeho štvornohým priateľom, ktorý trvá roky. A často aj vďaka kvalitnému krmivu. A čím kŕmite svojho psíka vy?
A čo vy? Ktorá reklama na Super Bowl (ne)zaujala vás?