Sociálne siete, ktoré nezvládnu mazať „zlý“ obsah, majú byť kruto potrestané, Google má novú appku na skupinové pozeranie videí, Facebook sa naučí pokračovať v rozpozeranom videu a LinkedIn začal bojovať za pekné profilovky.

Nemecko hrozí sociálnym sieťam 50 miliónovými pokutami

…a to v prípade, keď do určitého času nezvládnu zmazať napríklad obsah z kategórie „fake news“ či hate. Nemecký minister spravodlivosti Heiko Maas má za to, že sociálne siete neberú vážne zodpovednosť, ktorú pri zdieľaní tohto obsahu nesú.

Podľa neho zlyháva ich samoregulácia a v tejto téme konajú príliš laxne a pomaly. Sociálne siete sa bránia tým, že nemôžu v reálnom čase kontrolovať všetok zverejnený obsah a že sú závislé od reportovania „zlého“ obsahu používateľmi. Pán Maas nesúhlasí a spoločnostiam to chce vysvetliť až 50 miliónovými pokutami. Právnici, ktorí si jednotlivé prípady budú naprieč týmito inštitúciami vysvetľovať, si už mädlia ruky.

V rámci tohto článku asi nezvládnem tento problém vyriešiť, bude ale zaujímavé sledovať, ako tento spor politiky, demokracie a technológií dopadne. Medzitým si môžete staviť na víťaza. Napríklad v komentároch.

Google chce do ne-live videa pridať live-diskusiu

Silným social prvkom pri live videách je komunikácia divákov v reálnom čase. Google teraz prišiel s aplikáciou Uptime, ktorá má takúto komunikáciu umožniť aj pri už hotových videách.

„Diskusia“ teda začne YouTube videom, ktoré začnú všetci pozvaní diváci pozerať naraz. Keďže sa všetci budú vďaka tomu nachádzať v rovnakom štádiu pozerania, môžu ho „live“ komentovať ako pri živom videu. Samozrejmosťou sú aj stickery a páčiky.

GIF @Social Media Today

Pointa je jednoduchá – vziať sexy prvok živého videa a implementovať ho do toho neživého. Čoraz viac prieskumov totiž ukazuje, že sociálna interakcia je výrazným obohatením samotného contentu. Aplikáciu sťahujte na http://goo.gl/getuptime, aktuálne invite kódy hľadajte na https://twitter.com/uptimeApp.

Facebook testuje funkciu „dopozerať video“

Dopozerať rozpozerané video je možné v mnohých video-prehrávačoch a naučí sa to aj Facebook. Keď prestanete pozerať natívne video, po návrate na neho vám bude ponúknutá možnosť pokračovať tam, kde ste skončili.

Facebook funkciu testuje náhodne a zdá sa, že okrem iného môže aj za nepresne reportované čísla pozretí videí, s čím mal Facebook nedávno problém. Funkcia je súčasťou snáh Facebooku prilákať na platformu aj tvorcov dlhších, ako pár sekundových, videí.

LinkedIn bojuje za krajšie profilovky

Krajšia profilovka = lepšia robota? Je to možné. Všimol si to aj LinkedIn a teraz spúšťa kampaň za krajšie fotky našich ksichtov na tejto sieti.

Jej súčasťou je aj jednoduchý editačný nástroj na fotky v rámci LinkedIn mobilnej aplikácie. Áno, už aj v tejto profesionálnej sociálnej sieti si budete môcť svoju selfie orezať a dozdobiť nejakým tým filtrom.

A k tomu všetkému pridáva aj infografiku, ktorá vás poučí, ako má dobá fotka vyzerať. Tak si kliknite a zvýšte svoje šance na dreamjob aj týmto spôsobom.