Uplynulý týždeň si sprivatizovala najväčšia sociálna sieť. Preto dnešný článok bude hlavne o nej.

Facebook F8: Čo bude teraz a čo až potom

Že mal Facebook vývojársku konferenciu F8 vie každý správny onlajňák. Poďme teraz preskočiť polevy na torte, ako sú virtuálna realita, roboti v Messengri a vlastná mega drahá 360° kamera. O nich už dosť popísali aj mainstreamové média.

Zamerajme sa na to, čo čaká používateľov, programátorov a adminstrátorov stránok v najbližšom čase. Prvá novinka poteší hlavne právne oddelenia firiem. Videá na Facebooku dostanú centrálneho správcu práv na používanie. Na jednom mieste tak budete môcť nastaviť, kto vaše videjká bude môcť zdieľať, či sa budú dať sťahovať a uvidíte kam a kto ich prípadne skopíroval a nahral bez vášho vedomia.

Druhá novinka je tu pre všetky online magazíny a ich čitateľov. Instant Articles, články prenesené na Facebook, sú totiž odteraz dostupné globálne a pre všetkých. Instantné články sa otvárajú rovno v prostredí Facebooku a sieť sľubuje vyššiu čítanosť, menší bounce rate a viac zdieľaní. Vyskúšajte, uvidíte.

A nakoniec tretia novinka – Live Video dostupné nielen pre používateľov, ale aj pre programátorov. Tí môžu vystavať na platforme Live Video vlastné aplikácie či weby vďaka zverejnenému API. Alebo napríklad môžu „naučiť“ naživo vysielať nielen smartphone, ale aj TV kameru či dron.

Aj Instagram tlačí na video

Aká matka, taká Katka. Keď s videami laškuje Facebook, musí aj Instagram. K známemu personalizovanému výpisu (záložka s lupou) náhodných obrázkov pribudne ešte jeden. Áno, s videami. Nielen s jednotlivými, ale aj s celými kanálmi.

Instagram pre novú funkciu navrhol nové rozhranie, ktoré videám viac pristane. Nemusia pritom byť štvorcové, aj na screenshotoch vidno, že samotný Instagram vyzdvihuje tie na šírku. Novinka je dostupná v aplikácii od verzie 7.20 vyššie, zatiaľ len v USA.

Pekná kampaň: Úvodné titulky GoT v 360°

A pri Facebooku a videách zostaneme aj v našom krátkom pohľade na pekné kampane. Kultový seriál Game of Thrones totiž do 360° prepracoval svoje úvodné titulky. Fanúšikovia sa v nich môžu voľne rozhliadať.

Snímka

Toto je teda ďalšia cesta, ako 360° video využiť. Ak máte silný obsah, prerobte ho do 360° a fanúšikovia sa budú s lajkami len hrnúť. 🙂