YouTube vyrovnáva skóre v živom videu, Instagram dostane vlastný prekladač, Facebook vypol linky v natívnych videách a ZoomSphere zverejnil zaujímavé čísla k organickému dosahu.

YouTube live už aj z mobilnej appky

Vysielať naživo cez YouTube sa dá už nejaký ten čas, dokonca aj v 360°. Bolo k tomu treba ale trošku príprav a počítač. Jednoducho, niečo také sa s jednoduchým live videom napr. na Facebooku nedá porovnávať.

Uznal to aj YouTube a predstavil live videá v mobilnej aplikácii. Rozhranie a funkcie tejto novinky určite prídu povedomé všetkým, ktorí s touto formou živého videa už prišli do styku inde:

YouTube sľubuje, že vďaka jeho pokročilej infraštruktúre budú živé videá spoľahlivejšie a plynulejšie, ako na iných platformách. Inú konkurenčnú výhodu nespomína.

Instagram chce byť globálny aj jazykom

Instagram má vyše 500 miliónov aktívnych užívateľov a 80 % z nich sa nachádza mimo USA. Mnoho z nich tak prirodzene používa iný materinský jazyk, ako angličtinu. Aby si všetci so všetkými rozumeli, Instagram sa tento mesiac naučí prekladať text príspevku a profilov.

insta

Nie je ešte jasné, ktoré jazyky budú podporované, zatiaľ sa počíta s angličtinou, ruštinou, japončinou, francúzštinou, španielčinou, taliančinou a nemčinou. Instagram môže pri tejto funkcii čerpať zo skúseností Facebooku.

Link do videa na FB už nevložíte

Od počiatkov natívneho videa na Facebooku do nich mohli administrátori vkladať linky na externé weby aj s call-to-action tlačidlom. Išlo o hojne využívanú funkciu, ktorá v prípade kvalitného videa vedela priniesť aj svoje ovocie (=návštevnosť).

S tým je ale koniec. Facebook bez nejakých väčších vysvetlovačiek túto možnosť zrušil. Jeho hovorkyňa sa vyjadrila, že sa tak stalo pod ťarchou množstva faktorov (rozumej „nezarábalo to“) a funkcii sa hľadá následník, ktorý príde v blízkej budúcnosti (rozumej „bude platený“).

Aktuálne tak jedinou možnosťou dostať link k videu (okrem textu v popise) ostáva platená reklama. Tento link sa ale tiež nebude zobrazovať napr. po videu, ale len pri ňom.

Analytická zaujímavosť: ZoomSphere zistil, že organický dosah príspevkov stúpa, nie klesá

Zoomsphere vzal čísla svojich klientov, zanonymizoval ich, sčítal a zistil zaujímavú vec: organický dosah Facebook príspevkov v čase stúpa a nie klesá. To je presný opak toho, čo tvrdí množstvo odborníkov a článkov v odborných médiách.

zoosp

Tieto čísla zanedbávajú rozdiely v rámci rôznych segmentov stránok a ich vývoj v čase, ale trend sa z nich vyčítať dá. Zoomsphere vám umožní filtrovať čísla podľa typu príspevku (text, fotka, link…).

Podľa tohto najväčšiu stagnáciu (ale stále malý rast) v organickom dosahu zaznamenávajú linky, naopak najväčší rast stále video.