V dnešnej dobe sa sociálne siete neustále vyvíjajú a inovujú najmä preto, aby si udržali pozornosť svojich používateľov a rovnako preto, aby prilákali nových. Práve kvôli tomu je pre každého social media managera kľúčové ovládať tie najnovšie trendy a funkcie, aby ich potenciál dokázal využiť čo najefektívnejšie. Poďte sa s nami pozrieť na novinky, ktoré vyšli v máji.

1. Instagram pridal GIF-ká do komentárov

Instagram konečne umožnil uverejňovanie GIF-iek v komentároch. Nejde o veľký posun, vzhľadom na to, že GIF-ká sú dostupné v komentároch vo väčšine ostatných aplikácií. 

Avšak je to ďalší zo spôsobov, ako viac zapojiť a zaujať fanúšikov na Instagrame.

Ukážka GIF na Instagrame
Zdroj: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-gifs-in-comments/650462/

2. Youtube pridáva nepreskočiteľné 30- sekundové reklamy

Nová príležitosť pre firmy, no nie veľmi príjemná novinka pre používateľov, ktorí sledujú videá na smart TV. 

Na platforme YouTube sa budú čoskoro zobrazovať dlhšie nepreskočiteľné reklamy. Ako prvú novinku Youtube pridá 30-sekundové reklamy, nahradzujúce dve 15-sekundové, ktoré sa dali preskočiť. 

Následne bude platforma zobrazovať reklamy, aj keď používateľ pozastaví video. Reklama sa zobrazí vedľa zmenšeného videa, ktoré ste práve pozerali.

3. Fungovanie instagramového algoritmu 

Šéf Instagramu Adam Mosseri zverejnil nový prehľad o tom, ako funguje algoritmus Instagramu. Týmto vysvetlením chce pomôcť tvorcom lepšie pochopiť, ako pracovať s obsahom a ako byť čo najviac efektívny. 

Instagram nemá jeden algoritmus, ktorý by rozhodoval o tom, či sa váš príbeh alebo príspevok zobrazí. 

Každá časť Instagramu ako Feed, Stories, Explore a Reels má svoj vlastný algoritmus, ktorý je prispôsobený na mieru jednotlivým používateľom v závislosti od toho, ako Instagram používajú.

Ako funguje algoritmus na Instagrame
Zdroj: https://about.instagram.com/blog/announcements/instagram-ranking-explained/

Feed

Pri zobrazovaní príspevkov na nástenke Instagramu sa zohľadňuje niekoľko faktorov, ako napr. váš vzťah s používateľmi, ktorých sledujete, ale tiež posty od účtov, ktoré zatiaľ nesledujete, ale mohli by vás zaujať. 

V tomto procese má výraznú úlohu aj umelá inteligencia, ktorá rozhoduje až o 40 % obsahu, ktorý sa zobrazuje na vašej nástenke. 

Okrem toho sa berú do úvahy faktory ako vaša aktivita na platforme, informácie o príspevku (lokalita, čas publikovania, popularita) a informácie o používateľovi, ktorý príspevok vytvoril (história komunikácie).

Ako funguje instagram algoritmus vo Feede
Zdroj: https://about.instagram.com/blog/announcements/instagram-ranking-explained/

Stories

Instagram triedi príbehy na základe troch kritérií. Prvé kritérium je história prezerania príbehov, kde uprednostňuje príbehy od účtov, ktoré si často prezeráte.

Druhé kritérium je história zapojenia, kde zohľadňuje, ako často reagujete na príbehy lajkami alebo odoslaním priamych správ. 

Tretie kritérium je vzťah s používateľom, pričom berie do úvahy, aký je váš vzťah s daným používateľom, či ste priatelia alebo rodina.

Ako funguje instagram algoritmus v Stories
Zdroj: https://about.instagram.com/blog/announcements/instagram-ranking-explained/

Explore

V časti Explore sa zobrazujú príspevky od iných používateľov na základe popularity ich účtu, vašej predošlej interakcie s podobnými príspevkami a toho, či ste sa s tvorcom príspevku už predtým spojili.

Ako funguje instagram algoritmus v Explore

Zdroj: https://about.instagram.com/blog/announcements/instagram-ranking-explained/

Reels

Pri Reelsoch zohráva najdôležitejšiou úlohu vaša aktivita – to, čo si ukladáte, lajkujete a komentujete. Potom nasleduje história a interakcia s osobou, ktorá uverejnila príspevok, a ostatné záleží od zvuku, obrazu a popularity samotného Reels. 

Ako funguje instagram algoritmus v Reels

Zdroj: https://about.instagram.com/blog/announcements/instagram-ranking-explained/

4. Plánovanie Stories na Instagrame

Dobrá správa pre všetkých social media managerov/ky je, že Meta pridáva možnosť na uverejňovanie a plánovanie príbehov Instagramu.

Môže to byť veľká pomoc pre tých, ktorí spravujú účty prostredníctvom rôznych aplikácií, ako je napríklad Hootsuite. 

5. Meta pridala nové nástroje na generovanie potenciálnych zákazníkov na Facebooku prostredníctvom propagačných reklám

Meta sa snaží pomôcť značkám nadviazať priamejší kontakt so zákazníkmi prostredníctvom Facebooku.

Pridávajú nový spôsob využitia zľavových kódov, ktorý automaticky použije inzerovaný kód pri pokladni. 

Ďalšou výhodou a propagačnou príležitosťou pre firmy je, že ak používateľ prejde k pokladni, ale nedokončí nákup, dostane ďalšie upozornenie na Facebooku.

Mohol by to byť dobrý spôsob, ako podporiť predajné aktivity a zároveň poskytnúť zákazníkom viac možností na nákup vecí, o ktoré prejavili záujem.

Novinka na Facebooku - propagačné reklamy
Zdroj: https://www.facebook.com/business/news/helping-businesses-find-customers-with-promotional-ads-and-lead-ads

Zdroje: