5 aprílových noviniek, ktoré zaujímajú každého social media managera (2023)
Ak sa zaoberáte tvorbou obsahu na sociálnych sieťach, máme pre vás niekoľko tipov na ich zlepšenie. Sociálne siete neustále aktualizujú a zlepšujú svoje funkcie. Zoznámte sa s piatimi aprílovými novinkami, ktoré by nemali uniknúť žiadnemu social media managerovi.
1. Viac odkazov v Instagramovom profile
Tento nový prvok Instagramu umožňuje tvorcom obsahu pripojiť viac odkazov do používateľského BIO profilu.
Doteraz bolo možné pripojiť len jeden odkaz, no po novom bude možné pripojiť až 5 ľubovoľných linkov. V profile sa vám ako prvý zobrazí prvý odkaz a k ostatným sa dostanete až po prekliku. Je však len na vás, ako odkazy zoradíte a aj ako ich pomenujete.
Inovatívne riešenie vám uľahčí zvyšovanie návštevnosti webových stránok a umožní vám propagovať produkty, služby či značky, prezentovať podnikanie, upozorňovať na záujmy a mnoho ďalšieho. Pozrite si konkrétny návod od šéfa Instagramu.
2. Zistite tie najaktuálnejšie trendy na Reelsoch
Instagram pridal novú špeciálnu funkciu, kde sa môžete inšpirovať najnovšími trendmi, ktoré v súčasnosti vzbudzujú ten najväčší záujem. Pre každého social media managera či managerku je dôležité byť informovaný o najaktuálnejších trendoch, a tak určite oceníte túto novú fičúrku.
Zistíte, aké sú najpopulárnejšie témy, skladby a hashtagy na Reelsoch, čím dokážete osloviť omnoho širšie publikum.
Zdroj: https://creators.instagram.com/blog/creator-bundle-trends-editing-gifts
3. Facebook zrušil content creator
Facebook v apríli zrušil Creator Studio a presunul ho do Meta Business Suite. Nič sa ale nemení na tom, že aj naďalej budete mať prístup k podobným funkciám, ktoré vám umožnia vytvárať a spravovať obsah na jednom mieste.
S Meta Business Suite môžete ušetriť čas pomocou zjednodušených nástrojov. Dokážete plánovať či publikovať príspevky na Facebooku a Instagrame, sledovať celkový výkon vašej stránky, komunikovať so zákazníkmi, spravovať kampane a sledovať analýzy.
4. Reels update štatistík na Instagrame
Instagram vylepšuje Reels štatistiky, aby pomohol používateľom lepšie pochopiť výkonnosť ich obsahu. Pridali dve nové metriky: celkovú dobu pozerania a priemernú dobu pozerania.
Vďaka týmto novým prehľadom lepšie pochopíte, čo ľudí najviac zaujíma, a kde naopak musíte vytvoriť lepší obsah, aby tam diváci zostali dlhšie.
Okrem dĺžky sledovania Instagram pridáva aj upozornenia na nových sledovateľov z vašich konkrétnych Reels. Ďalšia skvelá vychytávka na to, aby ste zistili, ako Reels prispievajú k rastu vašej značky.
Zdroj: https://creators.instagram.com/blog/creator-bundle-trends-editing-gifts
5. Instagram DM je novou príležitosťou pre firmy
Instagram pridal novú možnosť pre firmy, ktoré chcú maximalizovať spojenie so zákazníkmi pomocou DM – priamych správ.
Individuálne zasielanie správ ponúka skvelú príležitosť na predstavenie nových produktov, služieb, poskytovanie nákupných rád a tipov či získavanie spätnej väzby od zákazníkov.
Firmy majú ďalšiu originálnu možnosť, ako zo svojho marketingového úsilia na Instagrame získať čo najviac pozornosti.
Zdroj: https://business.instagram.com/direct-messaging/best-practices