Definícia

Super Bowl je každoročný šampionát Národnej futbalovej ligy (NFL) v americkom futbale, ktorý sa koná od roku 1967. Ide o najväčšiu a najsledovanejšiu televíznu udalosť roka, čo z neho robí exkluzívnu platformu pre reklamy, ktoré sú počas vysielania mimoriadne drahé a vysoko sledované. Super Bowl sa hrá raz ročne, zvyčajne druhú februárovú nedeľu, čím uzatvára sezónu NFL.

Popis

Pre značky je reklama počas Super Bowlu prestížnou záležitosťou – nielenže takýmto spôsobom dokážu osloviť obrovské masy, ale ich prítomnosť v reklamnom bloku Super Bowlu reflektuje aj na silu a význam značky.

Firmy preto investujú do originálnych a nezabudnuteľných kampaní s vysokým produkčným rozpočtom, pričom dôraz kladú na príbehovosť a vizuálnu atraktivitu. Reklamy často využívajú slávne osobnosti, humor a emócie, aby sa lepšie zapísali do pamäti divákov. Vďaka silnému mediálnemu pokrytiu a záujmu fanúšikov sa mnohé reklamy stávajú virálnymi, pričom značky ich strategicky uverejňujú na sociálnych sieťach ešte pred samotným vysielaním, čím predlžujú ich efekt a dosah.

Reklamy počas Super Bowlu sú jedinečné nielen kreatívnym spracovaním a obrovským dosahom, ale aj mimoriadne vysokou cenu. Cena 30-sekundového spotu v roku 2025 dosiahla približne 8 miliónov dolárov, čo robí zo Super Bowl najdrahší reklamný priestor na svete. Napriek tomu však oň každoročne prejavujú záujem značky ako Google, Booking, Dunkin‘, Hellman’s, Uber Eats či Pringles. O najzaujímavejších spotoch z ročníkov 2023 – 2025 sme písali aj v článkoch:

Halftime Show

Veľkým ťahúňom každoročného Super Bowlu je tzv. „Halftime Show, kedy počas polčasu hry vystúpia známe osobnosti; za posledné roky sa na nej predstavili headlineri ako Kendrick Lamar, Usher, Rihanna, Eminem, The Weeknd, Shakira či Jennifer Lopez.