Hub page
Definícia
Hub page je centrálna webová stránka združujúca viaceré tematicky súvisiace podstránky. Hub page uľahčuje navigáciu používateľom a zlepšuje štruktúru webu z hľadiska SEO. Okrem vlastného contentu obsahuje odkazy na ďalší obsah – články, multimediálny obsah a pod.
Popis
Hlavné vlastnosti hub page
- Tematická organizácia – Zgrupuje informácie okolo konkrétnej témy alebo kľúčového slova.
- Interné prepojenie stránok – Obsahuje strategicky umiestnené odkazy na súvisiace články a zdroje na rovnakom webe, čím zlepšuje napr. indexáciu stránok.
- Jednoduchá navigácia – Zlepšuje používateľskú skúsenosť tým, že pomáha rýchlo nájsť relevantný obsah.
- Kvalitný obsah – Obsahuje úvod do danej problematiky, prehľad podtém a odkazy na detailnejšie informácie.
Využitie hub page
- Na firemných weboch – Hub pages môžu slúžiť ako rozcestníky pre rôzne produkty, služby alebo typy obsahu (napr. centrum podpory, vzdelávacie materiály).
- Blogy a magazíny – Používajú hub pages na kategorizáciu obsahu, napríklad „Sprievodca digitálnym marketingom“, kde sú prepojené články o SEO, PPC reklamách, sociálnych sieťach atď.
- E-commerce stránky – Hub pages môžu združovať informácie o produktoch, príslušenstve a návodoch, napríklad „Všetko o “ s odkazmi na modely, porovnania a recenzie.
- Vzdelávacie portály – Hub pages môžu organizovať učebné materiály a kurzy do prehľadných kategórií.
Rozdiel medzi hub page a pillar page
Oba pojmy sa často zamieňajú, no majú jemné rozdiely:
- Hub page je širšia. Organizuje obsah a smeruje čitateľov na konkrétne články napr. internými odkazmi.
- Pillar page je detailnejšia stránka, ktorá pokrýva do hĺbky jednu tému.
Výhody hub page pre SEO
- Zlepšenie indexácie – Vyhľadávače lepšie chápu štruktúru webu.
- Zvýšenie času stráveného na stránke – Používatelia klikajú na súvisiace odkazy a objavujú ďalší obsah.
- Budovanie autority v danej téme – Lepšie prepojenie obsahu môže pomôcť dosiahnuť vyššie pozície vo výsledkoch vyhľadávania.
Správne navrhnutá hub page je dôležitým prvkom obsahovej stratégie, ktorá zlepšuje používateľskú skúsenosť aj SEO výkonnosť webu.
Príklad
Stránka https://blog.hubspot.com/marketing slúži ako rozcestník pre rôzne podtémy digitálneho marketingu (SEO, obsahový marketing, e-mail marketing, PPC reklamy atď.).
Obsahuje množstvo interných odkazov na články z konkrétnej oblasti. Nejde o jeden veľký článok, ale o prehľad a usporiadanie obsahu tak, aby používatelia mohli jednoducho nájsť relevantné informácie. V tomto prípade sa návštevník dostane na hub page „Marketingový blog“ a z nej sa môže prekliknúť na články o SEO, sociálnych sieťach či reklamných stratégiách.
Iným príkladom je napríklad stránka https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_philosophies, ktorá je rozcestníkom a obsahuje zoznamy a odkazy na podrobnejšie články o jednotlivých filozofických smeroch či programovacích jazykoch.