Definícia

Pojem evergreen content sa používa na označenie dlhodobo relevantného a užitočného obsahu, ktorý prináša vysokú návštevnosť z vyhľadávačov. Ide o témy, ktoré sú neustále aktuálne a „čerstvé“, bez ohľadu na ročné obdobie alebo sezónu.

Popis

Pod evergreen contentom si môžeme predstaviť taký obsah, ktorý nemá presný „dátum spotreby“. Pre používateľov je relevantný, dobre performuje a získava návštevnosť aj mesiace po publikácii. Je teda „vždy zelený“.

Do tejto kategórie preto nespadajú rôzne spravodajské príspevky, novinky, štatistiky alebo iný sezónny obsah spojený napríklad so sviatkami (Vianoce), výpredajmi (Black Friday) alebo inými udalosťami (voľby). Záujem o takýto obsah po istom čase opadá. To, samozrejme, neznamená, že nemá vo vašej stratégii miesto, práve naopak. Ak však chcete z vášho webu vyťažiť maximum, nemali by ste zabúdať na tzv. evergreeny.

Evergreen content môže mať mnoho podôb a formátov. Medzi najpopulárnejšie patria:

  • nákupní sprievodcovia,
  • rozhovory,
  • návody,
  • prípadové štúdie,
  • videá,
  • FAQs,
  • long-form články.

Medzi evergreen content patria napr. tieto témy:

  • bolesť chrbta
  • ako schudnúť
  • ako vybrat matrac
  • ako vycistit pracku
  • palacinky recept

Pri tvorbe evergreen contentu je dôležité identifikovať kľúčové slová, ktoré sú vyhľadávané a majú potenciál dlhodobo získavať návštevnosť z vyhľadávania. Následne treba vytvoriť taký obsah, ktorý bude relevantný o mesiac, ale pokojne aj o rok.

Návštevnosť na evergreen obsahu odporúčame sledovať, keďže časom môže začať klesať. Spôsobiť to môže napr. konkurencia, ktorá vytvorila obsah na rovnakú tému, ako je vaša, a Google vo výsledkoch vyhľadávania uprednostnil práve tento konkurenčný obsah. V takom prípade odporúčame obsah aktualizovať a republishovať. Viac o tejto téme si prečítate v článku od Mikuláša Prokopa Republishing článkov: Ako vyťažiť maximum z existujúceho obsahu.