Definícia

Chatbot je program alebo softvérový agent navrhnutý na interakciu s ľuďmi prostredníctvom chatovacieho rozhrania. Je vytvorený s cieľom simulovať rozhovor s reálnou osobou a poskytovať odpovede na otázky alebo riešiť problémy používateľov.

Popis

Chatboti môžu byť integrovaní na rôznych platformách, ako sú webstránky, mobilné aplikácie, sociálne siete alebo komunikačné aplikácie. Sú programovaní na spracovanie textových vstupov od používateľov a poskytujú odpovede na základe preddefinovaných pravidiel, algoritmov alebo umelej inteligencie (AI) a strojového učenia.

Účel chatbotov pre používateľov

Chatboti môžu mať rôzne účely. Niektoré z nich sú napríklad: 

  • poskytovanie informácií, 
  • riešenie zákazníckych otázok a problémov, 
  • vykonávanie jednoduchých úloh, 
  • predaj produktov alebo služieb a pod. 

Niektoré pokročilé chatboty sú schopné porozumieť a spracovať aj komplexnejšie otázky a diskutovať s používateľmi s určitou mierou inteligencie.

Výhody používania chatbota

Využívať chatbota na webe môže mať hneď niekoľko výhod:

  • schopnosť poskytovať rýchle a presné odpovede 24/7, 
  • automatizácia opakujúcich sa úloh, 
  • zlepšenie zákazníckej skúsenosti a zníženie potreby ľudskej interakcie v niektorých prípadoch.

Chatboti môžu byť efektívnym nástrojom pre firmu alebo organizáciu, ktorá chce zlepšiť komunikáciu s používateľmi a poskytovať rýchlu a efektívnu podporu.

Typy chatbotov

  • Chatboty založené na menu a tlačidlách
  • Lingvistické chatboty (založené na daných pravidlách)
  • Chatboty založené na rozpoznávaní kľúčových slov
  • Chatboty so strojovým učením
  • Hlasové chatboty
  • Hybridné modely chatbotov

Príklad

Čo je to chatbot