Definícia

C2C (Consumer-to-Consumer) je obchodný model, ktorý umožňuje priamu výmenu a obchod medzi jednotlivými spotrebiteľmi. V rámci tohto modelu predávajú jednotlivci produkty alebo služby iným jednotlivcom, čím vytvárajú obchod medzi sebou.

Popis

Predávajúci sú väčšinou samotní spotrebitelia, ktorí ponúkajú produkty alebo služby ostatným spotrebiteľom. C2C obchod sa často odohráva na osobnej úrovni, kde existuje medzi spotrebiteľmi priama komunikácia. Internet a online trhy umožnili nárast C2C obchodu cez rôzne platformy a webové stránky. Od oblečenia, elektroniky, nábytku až po umelecké diela a služby, všetko môže byť súčasťou C2C obchodu.

Rizikom pri takejto forme obchodného modelu je, že často dochádza k problémom s kvalitou odovzdaného tovaru alebo služby, samotnou komunikáciou alebo v niektorých prípadoch dochádza aj k podvodom.

Rôzne webstránky preto ponúkajú riešenia, ako je overený predajca alebo recenzie na predávajúcich, ktoré pridávajú ich zákazníci. Výhodou C2C je široký sortiment, prípadne tvorba produktov alebo služieb priamo na mieru podľa potreby zákazníka.

Medzi ďalšie typy obchodných modelov patria B2B a B2C.

Príklad

Ako príklad si môžeme uviesť platformy ako jaspravim.sk alebo sashe.sk, či samotný bazos.sk.

Do popredia sa dostávajú aj rôzne skupiny na sociálnych sieťach ako Facebook, LinkedIn a pod.