Definícia

Pojem algoritmus môžeme vo všeobecnosti definovať ako proces riešenia alebo hľadanie riešení akéhokoľvek problému. Algoritmy používame na výpočty, spracovanie, vyhľadávanie alebo triedenie údajov. Ich využitie je veľmi široké, a preto sa v tejto definícii zameriame konkrétne na svet marketingu.

Popis

Na algoritmoch stojí celý digitálny svet. Pomáhajú nám porozumieť našim zákazníkom a poskytnúť im ten správny obsah v správnom čase. Vďaka tomu môžeme optimalizovať výdavky a vyťažiť maximum z prebiehajúcich kampaní.

Algoritmy najčastejšie využívajú:

  • Vyhľadávače – keď zadáme do vyhľadávania kľúčové slová, vyhľadávače z miliónov stránok vyberú tie, ktoré sa zobrazia v SERP-e. Samozrejme, nie náhodne, ale vďaka algoritmom vyberú tie najkvalitnejšie a najrelevantnejšie. Google neustále pracuje na tom, aby zlepšil kvalitu výsledkov vyhľadávania a svoje algoritmy pravidelne upravuje. 
  • Sociálne siete – zobrazenie príspevkov na sociálnych sieťach, ako Facebook, Instagram alebo LinkedIn, tiež nefunguje náhodne. Vďaka algoritmom sa používateľom zobrazuje taký obsah, ktorý by ich mohol zaujímať.

Streamovacie služby – streamovacie služby zobrazujú obsah podobný tomu, ktorý sme už predtým pozerali alebo počúvali. Na základe toho vie algoritmus vyhodnotiť, aký obsah nás baví.