Definícia

404 stránka vzniká vtedy, keď je URL nedostupná, teda stránka viac neexistuje alebo jej adresa bola zmenená. Dôvodov môže byť hneď viacero.

Popis

Toto sú príklady, keď môže dôjsť k vzniku stránky so stavovým kódom 404:

  • Stránka bola zmazaná: napr. produkt, ktorý ste predávali na eshope, už nie je k dispozícii a vy ste sa rozhodli produkt zmazať.
  • Zmena domény: pôvodná URL adresa z domény A nebola presmerovaná na doménu B.
  • Zmena štruktúry URL adries: v prípade, že ste v URL adrese zmenili kategóriu, názov produktu alebo akúkoľvek časť v slugu a starú URL ste nepresmerovali na novú adresu.

Stránky so stavovým kódom 404 na webe objavíte buď v Search Console, nacrawlovaním webu (napr. cez Sitebulb alebo Screaming Frog), alebo nacrawlovaním si top stránok za posledných 16 mesiacov, ktoré sú k dispozícii v Search Console. Takto predídete prípadným stratám organickej návštevnosti.

Riešením, ako 404 stránky z webu odstrániť, je trvalo ich presmerovať cez 301 na čo najpodobnejšie stránky. Ak išlo o produktovú stránku, stránku možno presmerovať na podobný produkt alebo na kategóriu produktu, ak išlo o blogový článok, stránku možno presmerovať na homepage blogu.

Ak sa používateľ dostane na stránku so statusom 404, mal by mať možnosť kliknúť na menu, použiť vyhľadávanie na webe a pod., teda stránka by mala byť customizovaná. Takto sa vyhneme rýchlemu odchodu používateľa z webu. Viac k tejto téme napísal Jaro Uram v článku Ako by mala vyzerať užitočná 404 stránka?.

Príklad

Ak chcete zistiť, ako vyzerá vaša 404 stránka a či máte customizovanú 404 stránku, za adresu vášho webu doplňte rôzne znaky, napr. https://visibility.sk/blog/slovnik/ahanictunieje.

Ukážka customizovanej 404 stránky

Ukážka customizovanej 404 stránky