Robte online marketing ako BuzzFeed
BuzzFeed je web, na ktorom nájdete všetko – od prokrastinačných článkov s obrázkami mačiek až po serióznu žurnalistiku.
Je to desiata najnavštevovanejšia stránka v USA, ktorá má viac ako 130 miliónov unikátnych návštev mesačne a neskutočný rast, ktorý ani zďaleka nie je na svojom vrchole.
Pre mňa je to jedna z najobľúbeneších stránok, ktoré otváram, keď potrebujem vypnúť alebo zabiť čas a hlavne je to ukážkový príklad, ako sa robí content marketing v roku 2014.
Stránky ako BuzzFeed sú budúcnosťou online žurnalistiky a dá sa na nich nájsť kopec tipov, ako zlepšiť svoj web. Tu je niekoľko z nich:
1. Titulky predávajú
Osem z desiatich ľudí si číta na webe iba titulky, len dvaja sa dostanú k samotnému článku. Titulky na BuzzFeede sú napísané tak lákavo, že neviete kam kliknúť skôr.
Či už ide o serióznu tému
alebo len o zábavu
tak vždy viete, o čom článok bude a vždy je v nich prísľub niečoho, čo vás presvedčí kliknúť.
2. Buďte unikátni
Nepíšte o tom istom, čo všetci ostatní. Ak áno, tak k tomu pridajte niečo navyše alebo sa na to pozrite z iného uhla.
Aj napriek tomu, že o Olympiáde píšu všetci, tak sa stále dajú nájsť unikátne témy.
3. Neexistujú nudné odvetvia
Aj o tej najnudnejšej téme sa dá napísať niečo zaujímavé. Články o cestovinách nemusia byť len recepty.
4. Robte zoznamy
Zoznamy majú radi asi všetci; ľahko sa čítajú a viete ich očami prebehnuť za kratšiu dobu ako klasický článok.
A nemusia to byť len obrázky zvierat
ale aj seriózne témy
5. Robte kvízy
Ľudia o sebe radi rozprávajú a chcú pred kamarátmi vyzerať cool. Dajte im šancu pochváliť sa s výsledkom na Facebooku.
6. Podporujte komunitu
Každý užívateľ môže na BuzzFeed pridať svoj vlastný článok a zažiť 5 minút slávy, ak sa dostane na hlavnú stránku.
7. Neotravujte ľudí reklamou
Nikto nemá rád, keď na neho po príchode na stránku vyskočí reklama. Bannerová slepota sa tiež prejavuje naplno. Na BuzzFeede preto nenájdete ani jeden banner. Inzerenti sa ale môžu stať partnerom článku alebo videa. Nie sú to otravné PR články alebo prezentačné videá, ale bežný obsah.
8. Neignorujte mobily
50% návštev BuzzFeedu je z mobilných zariadení a pomer stále stúpa. Stránka má preto mobilnú verziu a rýchlo sa načítava. Váš web má momentálne možno iné čísla, ale trendy sú jasné. Responzívne alebo mobilné verzie webov budú čoskoro štandard aj u nás.
9. Analyzujte
Analyzujte všetko, čo sa dá a neskončite pri spočítavaní lajkov. Zistite, kedy je vaše publikum najaktívnejšie, odkiaľ a z akých zariadení navštevuje váš web, kolko času na ňom strávi a prečo odchádza. Potrebujete k tomu len Google Analytics a trochu času.
10. Kradnite so cťou
Väčšina obsahu nevznikla na BuzzFeede. Je to mix textov, obrázkov a videí z celého internetu. To, čo ho robí výnimočným a virálnym, je kombinácia všetkých faktorov, ktoré som spomenul vyššie.
BuzzFeed vytvára zaujímavý obsah, ktorý chcete čítať a ktorý sa nehanbíte zdieľať na svojom Facebooku.
Preto ani neprekvapí fakt, že podľa prieskumu až 75% návštevníkov prichádza na stránku s jediným cieľom. Chcú nájsť niečo, čo by mohli zdielať na sociálnych sieťach. Niečo, čo by posilnilo ich osobnú značku, urobilo ich v očiach ich známych múdrymi a vtipnými.