V rubrike Q&A vám každý mesiac prinášame tie najzaujímavejšie postrehy o novinkách a trendoch zo sveta online marketingu. Našich odborníkov sme sa tentokrát spýtali: ktoré reklamné spoty alebo kampane ťa za posledné obdobie zaujali a prečo? Pozrite si našu anketu.

——————–

Peter Svatoň, Head of SEO

Možno ste ju už zachytili, možno nie, ale mne sa páčila kampaň Burger King – The Moldy vWhopper. Spoločnosť Burger King ukazuje vo svojej kampani 34-dňový proces hnitia najznámejšieho burgra Whopper. Za mňa je to zaujímavý a netradičný spôsob, ako komunikovať, že sa značka zbavila konzervatnov vo svojich produktoch.

 

Michal Fickuliak, Project Consultant

Obvykle ma zaujmú dlhodobé kampane, tie si všímam najviac. Na Slovensku považujem za veľmi efektívne kampane značiek Lidl a O2, ktoré sa mi páčia z dôvodu dlhodobo konzistentnej komunikácie. Obe spoločnosti trafili problém, ktorý ľudia v tom čase riešili, a ponúkli im riešenia, ktoré zmenili pohľad na ich značky. Lidl si pre seba ukradol kvalitu a čerstvosť a O2 zase fér ponuku a akcie aj pre existujúcich zákazníkov. Navyše, obe spoločnosti rozšírili svoju komunikáciu o budovanie komunít a vzdelávanie.

Zo zahraničných kampaní sa vyslovene teším na vianočné kampane obchodného domu John Lewis. Jeho reklamy sú vždy veľmi emotívne a ľudské s výborne domyslenou myšlienkou na záver. Málokedy zotrvám pri reklame dlhšie než do chvíle, keď ju dovolí Youtube preskočiť, ale reklamu od John Lewis dopozerám vždy do konca a často si ju pustím ešte raz.

 

Zuzana Hodásová, Social Media Manager

Žiadnemu fanúšikovi cyklistiky určite neušiel vydarený spot k Tour de France, ktorému nechýbajú emócie, škandinávsky humor a dobrá hudba. U nás doma nám neujde ani jedna etapa Tour de France, hoci až takto tie prípravy neprežívame.

Trošku staršie video je od našich susedov – zavedie vás do sveta bez úsmevu a života, bez čerstvých surovín. Dvojminútový minifilm určite budete chcieť dopozerať a nakoniec sa usmejete aj vy.

Vladimír Makovický, Account Manager

Mnoho reklám ma vie rozosmiať, či už veselým alebo smutným spôsobom. Ale najväčší dojem zanechajú práve tie, ktoré cielia na najsilnešie emócie a sociálne témy. Jednou z nich je aj kampaň od Ikea, zameraná na násilie páchané na ženách. Hudba v tejto reklame vo vás vzbudí napätie a strach presne tak, ako by mala aj téma samotná.

Za posledné obdobie vzniklo aj viacero kampaní, ktoré sa venovali šíreniu dezinformácii, čo je tiež veľmi dôležitá téma. Hlavne dnes, kedy k titulu zo školy života automaticky obdržíte titul z medicíny, meteorológie, psychológie, kriminalistiky a histórie. Vcelku milo sa k téme vyjadrilo O2 v spote s Kristínou Tormovou alebo Múzeum SNP svojou virálnou kampaňou #názorniejefakt na sociálnych sieťach.

 

Peter Bajnok, Graphic Designer

Zo slovenského prostredia ma celkom oslovila kampaň na sčítanie obyvateľstva, primárne tá zameraná na Bratislavu – bratislavasarata.sk. Pekný, čistý a funkčný dizajn, dobré a chytľavé copy texty a to všetko podporené viacerými spotmi so správnym obsahom pre rozdielne cieľovky, čo sa nakoniec pozitívne prejavilo aj na samotnej účasti ľudí.

Z takých tých klasickejších reklám ma celkom pobavil dánsky spot na tému bezpečnosti na cestách. Aj keď na prvý pohľad možno jednoduchšia idea, no mňa vždy poteší, keď sa niekomu (alebo kľudne aj mne) podarí nájsť netradičné a pritom také zrejmé spojenie, akým je napríklad nosenie helmy pri vikingských výpravách a pri bicyklovaní na rušných cestách.

 

Denisa Novotná, HR Specialist 

Koncom minulého roka Ikea spustila kampaň za bezpečný domov a otvorila ňou tému domáceho násilia páchaného na ženách. Kampaňou vysiela signál celej spoločnosti a poukazuje na to, že násilie na ženách nie je neviditeľné, ale skutočné. Keďže ľudia trávili vo svojich domovoch počas pandémie veľmi veľa času, táto téma opäť vyšla viac na povrch. Mne osobne je veľmi sympatické, že Ikea sa nebojí dotknúť aj sociálnych tém a podniknúť kroky, ktoré prispejú k zlepšeniu situácie.