V rubrike Visinázor vám každý mesiac prinášame tie najzaujímavejšie postrehy o novinkách a trendoch zo sveta online marketingu. Našich odborníkov sme sa tentoraz spýtali, aké zaujímavé knihy z marketingu by odporúčali na Vianoce pod stromček. Pozrite si anketu.

Patrik Molčan, Performance Marketing Specialist

Za mňa by som odporučil knižky od autora Robert B. Cialdini, ktoré sa venujú modernej psychológii a stratégiám presviedčania. Každý marketér by mal mať prehľad o ľudských vzorcoch správania, ktoré majú signifikantný vplyv na úspešnosť pri predaji či vyjednávaní. Určite na začiatok odporúčam knižku Vplyv a následne Před-svědčování. Knihy od tohto autora nájdeme väčšinou v anglickom jazyku, avšak staršie vydania sa tešia aj českému a slovenskému prekladu.

Matúš Lovás, Managing Director

Za posledné obdobie ma zaujali hlavne dve knihy, a to Atómové návyky od Jamesa Cleara a Sila zvyku od Charlesa Duhigga. Ak chceme vo svojom živote alebo v práci vykonať nejakú zmenu, vedia nám v tom pomôcť naše návyky. Často aj drobná a jednoduchá zmena môže mať obrovský dopad na naše ciele. Avšak osvojiť si nové návyky, dodržiavať ich pravidelne a vytrvať v nich, si vyžaduje obrovské úsilie. Ak sa to však podarí, dokážeme byť produktívnejší, efektívnejší, a teda celkovo spokojnejší nielen v práci, ale aj vo svojom živote.

Vojto Kósa, Head of Creative

Kníh o marketingu je veľa, no nie každá z nich aj za niečo stojí. Na poličke žiadneho marketéra by však nemala chýbať kniha How not to Plan od Sarah Carterovej a Lesa Bineta, čo je vecne napísaná a praktická príručka, ktorá vám pomôže vyvarovať sa mnohým marketingovým chybám, plánovať pútavé kampane, ale aj šetriť rozpočty.

Každý kreatívec by si tiež mal prečítať Hey, Whipple, Squeeze This od Luka Sullivana, knihu o veľkých kreatívach, ešte väčších kampaniach a o tom, ako fungovala reklama, kým bola naozaj cool.

Mojou obľúbenou knihou je však The Copy Book, ktorá vám formou esejí umožní nahliadnuť do hláv viac ako 50 copywriterov a kreatívcov z celého sveta a inšpiruje vás k ešte lepším nápadom. Zoznam by mohol byť pokojne dlhší, ak však siahnete po ktorejkoľvek z týchto kníh, určite netrafíte vedľa.

Veronika Holotňák Romanová, Copywriter

Ako prvé mi napadli dve skvelé knihy Aké drahé je zadarmo od Dana Arielyho a Myslenie rýchle a pomalé od Daniela Kahnemana. Sú nadčasové, užitočné a hlboké. Navyše sú plné skvelých tipov, ktoré sa marketérom zídu nielen v biznise. 

Odporúčam aj knihu od Jana Řezáča Web ostrý jako břitva, ktorá je prínosná nielen pre dizajnérov. Svoje si tam nájdu všetci, ktorých zaujíma, ako by mal vyzerať moderný web. 

Mojou srdcovkou je však útla knižka Kde sa píšu čiarky od Márie Belákovej. Nájdete v nej fakt všetko. Pravidlá, výnimky aj super príklady! Chýbať by nemala žiadnemu copywriterovi ani social media managerovi.

Denisa Novotná, HR Manager

Knihu 53 pokusov, ako byť lepší od Jakuba Ptačina sa oplatí držať v knižnici moderne rozmýšľajúceho človeka, a opakovane po nej siahnuť. Ide o motivačnú knihu, ktorá obsahuje 53 esejí na rôzne témy alebo oblasti života. Je svieža, vtipná, číta sa ľahko, je pekne graficky spracovaná. Navyše, obsahuje mnoho zaujímavých citátov a tipov na ďalšie knihy. Nedozviete sa tam síce nič nové, ale fakt to potrebujete počuť znova. 🙂

Ak sa ju rozhodnete čítať s otvorenou mysľou, určite vás obohatí. Vrele odporúčam širokému okruhu čitateľov a myslím si, že každý si nájde niečo, čo bude jeho „pokusom, ako byť lepší“. Podľa mňa knižka urobí radosť a prinesie úžitok aj ako darček. Enjoy it!