Množstvo menších firiem, obchodíkov a e-shopov si po nástupe Facebooku začalo mydliť ruky a radovať sa nad tým, že opäť majú ďalší predajný kanál pre svoj biznis, ktorý je navyše úplne ZADARMO!

A pritom, facebook nie je ani predajný kanál a ani zadarmo. Akosi sa stále podľa toho neriadia a firiem, ktoré to naozaj pochopili narátate veľmi rýchlo.

Svoj biznis môžete propagovať aj bez toho, aby ste každý deň zdieľali 2-3 fotky svojich produktov. V čom je problém? Snažte sa vcítiť do fanúšika (like-ra) Vašej Facebook stránky. Naozaj ho zaujíma Váš každodenný seriál produktov? Ak si stále myslíte, že  fanúšik priam baží po takýchto informáciách, pozrite si koľko z nich sa zapojilo do interakcie a dalo like či komentár na danú fotku / status / …

Existuje množstvo rôznych vzorcov a infografík, ktoré Vám presne povedia v akom pomere máte pridávať statusy, fotky, videá, odkazy. Iste nájdete aj rady akému obsahu sa venovať (Vaše produkty / informácie z danej oblasti / vtipný obsah / …).  Na prezretie a inšpiráciu sú to možno dobré rady, určite sa však neoplatí  ich 100% držať a neexperimentovať a nemerať! Navrhnite si vlastnú stratégiu. Zistili ste konečne, že ľudí nezaujímajú fotky produktov? Tak skúste raz za týždeň vybrať nejaký zaujímavý produkt a užívateľom sprostredkovať informáciu o ktorej možno netušili a ktorá ich zaujme.V ďalšom príspevku sa opýtajte na názor fanúšikov. V inom ich upozornite na zaujímavý článok.  Občas im dovoľte nazrieť do Vašej firmy – máte nejakú špeciálnu udalosť, novinku, … – dajte im to vedieť!

Interakcia užívateľov je najlepším ukazovateľom, ktorý Vám napovie, či sa komunikácia na Vašej FB stránke uberá správnym smerom alebo nie.  Experimentujte a hlavne …. Nesnažte sa za každú cenu predávať!