Ľudia používajú svoje smartfóny takmer všade, či už je to v škole, v autobuse, niektorí dokonca aj pri šoférovaní… Vyhľadávanie produktov a služieb cez mobilné zariadenia sa stalo bežnou praxou asi každého z nás. Tento fakt si všimli aj marketéri a prispôsobili by sa tomuto trendu novými reklamnými formátmi, ktoré si v tomto článku predstavíme.

Search reklama

Klasickú textovú reklamu vo vyhľadávaní pozná skoro každý. Tak isto funguje aj na mobiloch, no keďže display je menší, dá sa tomu prispôsobiť aj zobrazenie reklamy.

1

S touto optimalizovanou reklamou sa dajú použiť nasledujúce rozšírenia:

App extension

Rozšírenie o mobilnú aplikáciu nám k reklame pridá odkaz na jej stiahnutie:

app extension adwords

Call extension
Rozšírenie o telefónne číslo, na ktoré sa dá priamo volať z vyhľadávania:

3

Search reklamy na aplikácie

Časté vyhľadávania na mobiloch sa týkajú najmä aplikácií. Aby používateľ našiel práve tú „vašu”. Google Adwords nám ponúka nasledujúce reklamné formáty.

App install reklama

Na spustenie tejto reklamy je potrebné prepojenie s Google play alebo IOS app store podľa verzie aplikácie.

Táto reklama vie zmerať jednotlivé stiahnutia a inštalácie aplikácie.

4

App engagement reklama

Tento druh reklamy pripomína používateľom, ktorí už aplikáciu stiahli, aby ju opätovne použili. Cielenie funguje na základe konkrétnych cieľov pri používaní aplikácie a časového obdobia od posledného použitia. Pomocou Deep linkov sa dá reklama smerovať na konkrétnu sekciu v aplikácii.

4

 

Mobilná reklama v GDN

Reklamy na aplikácie v sieti GDN môžu využiť nasledovné cielenie:

  • Kategórie nainštalovaných aplikácií: reklamy sa zobrazujú ľudom, ktorí si už v minulosti nainštalovali aplikáciu z nami zvolenej kategórie.
  • Nové mobilné zariadenia: reklamy sa zobrazujú ľudom, ktorí si kúpili nový smartfón a mohli by ich zaujímať nové aplikácie. Obdobie od aktivácie zariadenia je nastaviteľné.
  • Kategórie mobilných aplikácií: najbežnejšie cielenie na kategórie mobilných aplikácií, v ktorých chceme reklamu zobrazovať (hry, zdravie atď.)

Formáty GDN reklamy:

5
App install reklama

6

Video app install reklama

7
Image app install

7

Dúfam že vám tento prehľad pomôže pri tvorbe úspešných PPC kampaní.