Plusy a mínusy pre SEO na Slovensku
Robiť optimalizáciu pre vyhľadávače na Slovensku má niekoľko zásadných výhod, na druhú stranu aj nevýhody, ktoré prácu sťažujú..
Slovensko je veľmi malý trh. To neplatí len pre e-commerce ale internet ako taký vo všeobecnosti. A malý trh v praxi znamená aj menej online služieb, menší počet stránok, menej možností. A práve toto by sme mohli považovať za prvé mínus, ak robíte SEO na Slovensku. V niektorých niche oblastiach môžete mať naozaj ťažkosti nájsť dostatočný počet kvalitných stránok, s ktorými by sa dalo spolupracovať, či už na báze liniek, článkov alebo partnerstva. Ešte že pre veľa kľúčových slov sú pre Google relevantné aj české stránky.
Povedomie o SEO ako takom je na Slovensku tiež dosť nízke. Preto budete mať dosť veľa problémov či už pri návrhu alebo implementácii zmien na stránkach, stretnete sa neporozumením a nechápaním zo strany webmastrov pri výmene odkazov a podobne. Osveta je u nás jednoducho stále za opicami.
Primárny trh pre Google je USA. Tu sa udejú zmeny v algoritme či nové prvky v SERPe vždy ako prvé, až postupne sa potom rolujú na lokalizované trhy, Slovensko býva samozrejme vždy medzi poslednými. Z pohľadu SEO môže znamenať tento fakt aj výhody aj nevýhody. Hlavnú výhodu by som videl v tom, že sa vieme vždy pripraviť na to, čo v USA už nejakú dobu normálne funguje, čítame aktuálne novinky v USA s vedomím, že vždy budeme mať nejaký čas, kým sa to dostane aj k nám.
Ak je však zmena Google algoritmu alebo spôsobu zobrazovania stránok vo výsledkoch vyhľadávania zameraná proti našej online konkurencii a nášmu webu by to potencionálne prinieslo zlepšenie pozícií, budeme si bohužial musieť ešte počkať, čo je zasa nevýhoda.
Keď už sa bavíme o novinkách vo vyhľadávaní a budúcnosti SEO, nesmieme zabudnúť ani na integráciu sociálnych sietí v podobe výsledkov z Twitteru či „lajkovaní“ na Facebooku. Aj tu sa však zmeny na Slovensku dejú len pomaly, navyše v prípade Twitteru to bude ešte zložitejšie, kedže táto sociálna sieť stále namá u nás dostatočnú základňu užívateľov, aby ich aktivita vedela nejakým spôsobom aj reálne ovplyvniť výsledky na Google.