Tento článok som pôvodne publikoval 6. decembra 2010 a keďže ubehlo už 5 rokov a téma je stále aktuálna, dovolil som si spraviť krátku aktualizáciu článku.

Návštevnosť stránok si viete zistiť jednoducho, ak ste jej administrátor. Nahodíte Google Analytics alebo iný analytický nástroj a jednoducho meriate. Dá sa ale zistiť návštevnosť stránok, ak s nimi nemáte nič spoločné?

Dôvodov, prečo chcete alebo potrebujete návštevnosť stránok zistiť, môže byť niekoľko. Niektoré súvisia so SEO, iné s reklamou, v zásade sa bavíme o:

  • kúpe reklamy– textovej či banerovej,
  • partnerstve a affiliate,
  • kúpe samotného webu,
  • odhadoch pre vlastné internetovo-marketingové plány,
  • benchmarkingu s konkurenciou.

Niektoré weby, hlavne tie väčšie, majú štatistiky verejne prístupné kvôli predaju online reklamy, sú dostupné na AIM monitor. V každom prípade čísla návštevnosti nenájdete pri každom webe, a tak môžete celkovú návštevnosť stránky iba odhadovať. Aj to sa dá, no presnosť, samozrejme, výrazne klesá.

V prípade, že máte reálny záujem o umiestnenie inzercie alebo obchodnej spolupráce s daným webom, asi by nemali mať problém vám štatistiky návštevnosti poskytnúť. Ak vám však ide len o konkurenčné porovnanie, spoľahnúť sa budete musieť na niektorý z týchto nástrojov:

SimilarWeb.com

Stránka SimilarWeb.com je známa a celkom zaujímavá služba nielen na odhad návštevnosti webu, ale aj jeho pôvodu, kľúčových slov a podobne. Musím povedať, že odhady sú celkom relevantné.

Screen Shot 2015-12-09 at 14.59.29

 

Alexa.com

Ďalším známym hráčom je Alexa.com, ktoré už dnes patrí pod Amazon. Viete si svoj web porovnať s konkurenciou nielen podľa návštevnosti, ale aj iných metrík. 7 dní máte zadarmo, potom sú mesačné platby od 10 do 150 dolárov.

Alexa

 

Samozrejme, nástrojov na odhad návštevnosti viete vygoogliť pomerne dosť (napr. www.trafficestimate.com), ale tam už by som bol celkom opatrný pri odhadoch a číslach, ktoré reportujú. Na Small Bizz Trends vyšiel tento rok krátky článok o ďalších možnostiach, nič svetoborné sa však nedozviete. 🙂

Ak by ste čítali tento článok 5 rokov dozadu, tak by moja rada na odhad návštevnosti webu konkurencie vyzerala asi nasledovne: Zoberte si napríklad 100 najhľadanejších relevantných kľúčových slov, v Google Keyword Planneri si zistite ich približný mesačný objem vyhľadávania a potom si porovnajte pozície webu na tieto slová, čo vám dá približne predstavu o jeho návštevnosti.

Dnes vyznie táto metóda smiešne. Za tých pár rokov sa toho zmenilo pomerne veľa. Ľudia hľadajú stále viac longtail frázy, mobilné vyhľadávania predbiehajú tie desktopové, lokalizácia a customizácia menia v podstate každé jedno hľadanie a okrem textových výsledkov vyhľadávania vidíme na Google aj mapy, obrázky, recenzie a hlavne reklamu. Toto všetko robí akékoľvek odhadovanie návštevnosti podľa pozícií na kľúčové slova nemožné.

Ak vám teda konkurencia pri pive nepovie informáciu o svojej návštevnosti a nenájdete ich napríklad v AIM monitore, odporúčam sa radšej sústrediť na svoj biznis a zabudnúť na bezvýznamné porovnávania sa…