Google pred pár dňami oznámil ukončenie alebo zlúčenie niektorých svojich služieb. Medzi uvedenými sa nachádzajú aj služby Google Trends a Insights For Search.

Tieto projekty boli určené na meranie záujmu o relevantné vyhľadávané výrazy a po novom sú obidve  zlúčené do jednej novej služby Google Trends.  Nové Google Trends obsahuje funkcie z oboch projektov a niektoré z nich sú navyše vylepšené. Čo sa teda zmenilo? Na prvý pohľad je jasné, že celá služba bola redizajnovaná a výsledky sa sprehľadnili.  Pôvodné mapy a grafy nahradili nové založené na jazyku HTML5, čo by malo zjednodušiť ich zobrazovanie na mobilných zariadeniach a uľahčiť ich vkladanie na iné weby.

sagan vs. fico vs. rytmus v nových Google Trends

Na jednej stránke teda teraz vidíte objemy vyhľadávania jednotlivých výrazov, titulky z relevantných novinových článkov alebo mapu s regionálnymi informáciami o objeme vyhľadávania. Užitočné sú aj príbuzné vyhľadávané slová, ktoré sa dajú využiť napríklad pri výskume kľúčových slov, či už pre potreby SEO alebo pri vytváraní PPC reklamy.

Ak ste teda zvedaví, či sa u nás viac vyhľadáva Rytmus alebo Sagan, prípadne kedy začína na internete chrípková epidémia, tak nové Google Trends určite vyskúšajte.