Pred časom ste si našom blogu mohli prečítať o tom, ako písať kvalitné články. Teraz si ukážeme, ako tieto články optimalizovať, aby sa zobrazovali správne na sociálnych sieťach a na Googli.

Čo je optimalizácia článkov?

To, či niekto klikne alebo neklikne na váš článok, okrem iného ovplyvňuje aj to, ako sa mu zobrazí napríklad na Facebooku. Príliš dlhý titulok, žiadny alebo nevhodný obrázok, zlý popis – to všetko môže znížiť mieru prekliku a váš článok si kvôli tomu prečíta menej ľudí.

Zobrazovanie článkov na sociálnych sieťach a vo výsledkoch vyhľadávača ovplyvňujú meta tagy. Ak sú vyplnené správne, tak sa bude zobrazovať takto:

Facebook

Twitter

Google+

Google.sk

Na každej sociálnej sieti sa vám zobrazuje rovnaký titulok, rovnaký popis a rovnaký obrázok. Vo výsledkoch vyhľadávača sa zobrazuje vaša fotka, meno a odkaz na váš profil. Všetky dáta máte pod kontrolou.

Ako to funguje?

V zdrojovom kóde článku musíte mať vyplnené všetky sociálne meta tagy.

social-meta

1. Titulok a meta description

Titulok je stále jeden z najdôležitejších faktorov, ktoré ovplyvňujú to, či užívateľ otvorí alebo neotvorí váš článok. Mal by mať menej ako 469px na šírku, iba vtedy sa zobrazí celý. Môžete si to otestovať tu. Alebo si zapamätajte, že by mal mať menej ako 70 znakov.

Meta description je popis, ktorý sa zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávača. Mal by mať menej ako 156 znakov, inak sa nezobrazí celý. Meta description ovplyňuje vyše 42% všetkých preklikov z Googlu.

2. Rel=author a rel=publisher

Rel=author prepája váš osobný Google+ profil s vašimi článkami. Vo výsledkoch Google.sk sa po autorizácii zobrazuje vedľa článkov aj fotka. Zvýšenie návštevnosti môže byť aj na úrovni 150%. Ďalšie zvýšenie návštevnosti vám môže priniesť správny výber fotky.

Rel=publisher slúži na prepojenie vašej firemnej stránky s celým vašim webom. Google+ možno nie je najobľúbenejšia sociálna sieť na Slovensku, ale takýmto spôsobom ju vie využiť každý.

3. Open Graph

Tieto dáta ovplyvňujú to, ako sa článok zobrazí na väčšine sociálnych sietí – Facebook, Twitter alebo Google+. Môžeme povedať, že je to webový štandard, ktorý by mal byť vyplnený na každej stránke.

4. Twitter Cards

Implementáciou si môžete zvýšiť návštevnosť až trojnásobne. Počet Slovákov na Twitteri stále rastie a odporúčam nastaviť Twitter Cards čo najskôr, kým ich nemá každý. 🙂

Ako to nastaviť?

Implementáciu ovplyvňuje hlavne to, na akom systéme beží váš web. Dobrú správu mám pre tých, ktorí používajú WordPress.

Stačí si nainštalovať jeden plugin – Yoast WordPress SEO.

Po nainštalovaní si môžete tagy vyplniť priamo pod článkom. Plugin vám dokonca skontroluje, či je všetko vyplnené správne. Jednoduchšie to už ani nešlo. A navyše si plugin môžete stiahnuť zdarma.

Yoast WordPress SEO

Ak vám Yoast WordPress SEO nestačí, tak môžete skúsiť ďalších 48 SEO WordPress pluginov.

Kde si to môžem otestovať?

V prvých dvoch nástrojoch si môžete otestovať zobrazenie na Facebooku a Twitteri. V treťom zasa vidíte, ako sa váš článok zobrazí na Googli.

Výhodou nástrojov je, že vám ukážu, čo konkrétne je nastavené zle a ako to zmeniť.

Rady na záver

Obrázky, ktoré sa majú zobrazovať na sociálnych sieťach,  by mali mať veľkosť aspoň 200x200px. Veľké obrázky vyzerajú lepšie. Samotný Facebook odporúča veľkosť 1200×630 pixelov.

Venujte vypĺňaniu meta tagov aspoň 10 minút. Písaniu článkov venujete určite podstatne dlhšiu dobu a je škoda, ak si ho prečíta menej ľudí iba kvôli tomu, že ste zabudli na jeho optimalizáciu.