Pracovné dni sales managera môžu byť v mnohých smeroch nepredvídateľné, náročné na komunikáciu, plánovanie a snahu priniesť potenciálnemu klientovi na druhej strane niečo nové a zaujímavé.

Výdobytky modernej doby priniesli obchodníkom rôzne nástroje a fičúrky, ktoré nám každodenne pomáhajú. Netreba však zabudnúť zmieniť starú dobrú klasiku ako telefón, e-mail či kvalitnú CRM databázu, ktoré majú stále svoj podstatný význam. 

Prečítajte si viac o modernejších nástrojoch, ktoré vám uľahčia celý obchodný proces.

Cloudové riešenie

Cloudové riešenie od Googlu, známe aj ako Google Drive, je zdrojom veľkého množstva informácií a dát, ktoré vieme nájsť na jednom a bezpečnom mieste. Vieme sa dopátrať k cenovým ponukám, zmluvám alebo iným dokumentom z minulosti, a to bez potreby ukladania si každého dokumentu do pamäti počítača.

Veľkým plusom cloudového riešenia od Googlu je práve možnosť zdieľať akýkoľvek dokument, ktorý vytvoríme, s vybraným tímom ľudí, ktorí vedia svoj feedback vkladať prostredníctvom komentára priamo do dokumentu. Feedbackovanie je tak oveľa efektívnejšie.

Na záver spomeniem iba jednu z revolučných výhod cloudových riešení, a to možnosť pripojiť sa do cloudu, a teda aj do svojich rozpracovaných dokumentov, z hocijakého zariadenia prostredníctvom jednoduchých prihlasovacích údajov. Konečne sa nemusíme vracať domov z práce pre zabudnutý laptop. 🙂

LinkedIn náš každodenný

Často spomínanou sociálnou sieťou je LinkedIn, ktorý je však aj výborným sales nástrojom. Výhody, ktoré nám používanie LinkedInu prináša, sú viaceré. Pre nás obchodníkov je to najmä prístup k zaujímavým kontaktom, ktoré vieme osloviť prostredníctvom krátkej správy.

Ďalším dôležitým benefitom, ktorý LinkedIn svojim používateľom ponúka, je tvorba obsahu a posolstiev, ktoré vieme prostredníctvom príspevkov dostať k tej správnej cieľovej skupine.

Netreba zabudnúť aj na edukačné možnosti, ako kurzy, workshopy a možnosti zorganizovať eventy, ktoré sú takisto súčasťou tejto sociálnej siete.

Každý sales manager, pohybujúci sa aktívne v online svete, by mal mať na tejto profesnej sociálnej sieti správne vyplnený profil, aktívne pridávať kvalitný obsah a cez osobné správy oslovovať vybraných potenciálnych klientov. Ak si chcete zlepšiť komunikáciu práve na LinkedIne, prečítajte si článok od kolegu Juraja Saska.

Navštevujú potenciálni klienti váš web?

Táto otázka určite zaujíma mnohých obchodníkov. Odpoveď prinášajú nástroje, ako Lead Forensics alebo Leady.cz, ktoré vám vedia poskytnúť prehľadný zoznam návštevníkov, ktorí za vybrané obdobie navštívili váš web.

Zistíte, z akých IP adries návštevníci prišli, na akých podstránkach na vašom webe boli, a aký priemerný čas na webe strávili. Spoznáte tak svojich potenciálnych klientov a ich potreby ešte skôr, ako s nimi prídete do kontaktu.

Ponúknite potenciálnemu klientovi niečo originálne

Ak rozmýšľate nad tým, ako by ste vyšperkovali váš prvý cold kontakt s klientom, hľadáte niečo originálne a kreatívne, s čím sa chcete odlíšiť od konkurencie, nástroj Loom môže byť správnou voľbou.

Loom je nástroj, ktorý ponúka ochodníkom kreatívnejší spôsob, ako osloviť potenciálnych klientov. Cez Loom vieme nahrať krátky videopozdrav, vieme odprezentovať seba, firmu, služby a pridané hodnoty, ktoré ponúkame.

Veľkou výhodou je, že cez Loom vieme nahrávať aj svoju obrazovku, na ktorej môžeme v danom momente zdieľať napríklad nové, inovatívne riešenia pre klienta. Svoje využitie nájdu aj iné pozície, ako napríklad projektoví manažéri, ktorí potrebujú klientovi čo najefektívnejšie a najzrozumiteľnejšie vysvetliť harmonogram plánovaných aktivít. 

Využitie nástroja Loom je naozaj pestré a jeho vyskúšanie v praxi určite stojí za to.

Ukážka nástroja Loom

Nástroje na riadenie a plánovanie projektov

Ak sa váš obchodný proces úspešne blíži do finále alebo je už úspešne uzavretý, budete určite potrebovať spoľahlivý nástroj, ktorý vám pomôže naplánovať ľudské zdroje, rozdeliť úlohy tímu a naplánovať deadliny aktivít.

U nás v agentúre používame na mieru našim potrebám vytvorený nástroj PS tool, ktorý využívajú na dennej báze najmä obchodníci a projektoví manažéri. PS tool nám poskytuje prehľadnú evidenciu našich klientov a projektov, na ktorých pracujeme.

Podobných nástrojov v online prostredí nájdete určite nespočetné množstvo. Jedným z najznámejších je napríklad Asana, ktorá vám pomôže s plánovaním vašej práce, ale aj pri delegovaní úloh na tím, ktorý riadite.

Cieľom všetkých nástrojov je, aby nám uľahčili a zefektívnili celý obchodný proces, aby sme sa my sales manageri mohli sústrediť na aktivity, v ktorých nás nedokáže nahradiť žiaden nástroj.