Na webe DSL.sk bol pred pár dňami uverejnený článok s názvom „Stránky s veľa SEO majú stratiť na Google výhodu„.

Kedže ako internetová marketingová agentúra pracujeme aj na veľkom množstve SEO projektov pre klientov a niekoľko z nich nás práve na tento článok upozornilo, pokladáme za dôležité aspoň stručne prostrednístvom blogu zareagovať a dať veci na pravú mieru.

To, že Google bojuje proti nekvalitnému obsahu na internete je stará známa vec. Robil to odjakživa a prirodzene snahou vyhľadávača je poskytnúť svojim užívateľom čo najkvalitnejšie a najrelevantnejšie výsledky. Ak by sa mu toto nedarilo, ľudia by si našli iný zdroj informácií.

Známy update Google algoritmu pod pracovným názvom Panda v minulom roku priniesol veľa zmien práve v tom, že stránky s príliš veľa reklamami a nekvalitným alebo duplicitným obsahom si vo výsledkoch vyhľadávania pohoršili.

Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) už dávno nie je iba o správnom nastavení titulkov na stránke a vybudovaní veľkého množstva spätných odkazov so správnym anchor textom. SEO sa stále viac prelína s ďalšími odvetviami online marketingu ako optimalizáciou sociálnych médií či online PR. Google má svoj algoritmus navrhnutý tak, aby dával do popredia stránky, ktoré sú najkvalitnejšie po obsahovej a štruktúrnej stránke a zároveň existujú dostatočne dlhú dobu, že si stihli vybudovať určitú pozíciu respektíve dôveru (trust).

Už dávno je nereálne spraviť úplne nový web a dostať ho na konkurenčné slová na popredné miesta v priebehu pár týždňov či mesiacov. Optimalizácia je proces dlhodobý, hlavne kvôli postupnému budovaniu si dôvery pred užívateľmi a vyhľadávačom, čo priamo úmerne súvisí s obsahom aj portfóliom spätných odkazov, ktoré na web vedú.

V článku na webe DSL.sk sú úplne nezmyselne napísané tvrdenia o stránkach s príliš veľa SEO, lebo SEO sa nedá klasifikovať ako veľa či málo. Ako sme už napísali, SEO nie je už dávno len o výmene spätných odkazov, pretože ak máte veľmi zlý web a slabý obsah, v konkurenčnejších oblastiach si s veľkým množstvom spätných odkazov nepomôžete. Naopak ak máte kvalitný web, veľa zaujímavého a unikátneho obsahu, bez spätných odkazov a ich kontinuálneho budovania sa nepohnete ďalej. Obidve veci idú ruka v ruke a ešte nejaký čas to tak bude.

Zmena v algoritme vyhľadávania na Google, ktorú avizuje web DSL.sk nie je nič iné, len ďalší z krokov, ktoré nastavil trend a trh pár rokov dozadu. Nemusíte sa vôbec báť, ak si dlhodobo budujete kvalitný web, spätné odkazy a komunitu okolo seba, obavy by mali mať nehodnotné stránky bez obsahu s obrovským množstvom nárazovo a neprirodzene získaných odkazov.

Krásne je to vidieť na klientskom webe Letenky.com, ktorý už dlhšie optimalizujeme pre CK Malko Polo. Web je zameraný na predaj leteniek pre Českú republiku a približne rok bol len v testovacej verzii s informáciou o spustení predaja leteniek na konci roka 2011. Za 12 mesiacov sa nám podarilo dosiahnuť siedmu pozíciu na slovo letenky na Google.cz, Seznam stránky úplne ignoroval. Akonáhle sa spustil predaj, nahodila sa ostrá verzia webu a začal pribúdať obsah, po pár mesiacoch sa stránky vyšvihli na popredné pozície na Google.cz aj Seznam.