Veľká novinka je konečne dostupná aj pre slovenské instagramové účty.

Určite ste si na zahraničných instagramových profiloch všimli produkty, ktoré boli označené priamo na fotke vo feede. Táto funkcia bola pred viac ako rokom spustená len vo vybraných účtoch, ich úlohou bolo testovanie funkcie Instagram Shopping Tab. Časom pribúdali viaceré krajiny – napokon sa, po viac ako roku, konečne aj Slovensko dostalo medzi štáty, ktorým bola táto funkcia plne sprístupnená. Slovenské firmy tak už budú môcť označovať produkty vo svojich príspevkoch – podobne, ako sme zvyknutí označovať iné profily.

S updatom prišla možnosť označenia produktu aj v príbehu. Jednoduchým výberom nálepky a následným pridaním produktu zo zoznamu môžete označiť požadovaný produkt. Najväčšiu výhodu v spomínanej funkcii vidíme najmä v tom, že nemusíte mať na svojom instagramovom účte 10.000 followerov, aby ste mohli svoje publikum smerovať na priamy nákup.

Poslednou novinkou, ktorú spoločnosť priniesla, je Shopping Feed, v ktorom Instagram ponúka produkty podľa preferencií používateľov. Pri súčasnom trende rastu popularity sociálnej siete Instagram sú tieto novinky veľkou príležitosťou, ako možno zvýšiť zárobky e-shopu.

Chcete tieto funkcie využívať naplno? 

Ak chcete tieto funkcie naplno využívať pre svoj biznis, musíte mať riadne založený biznis účet na Facebooku. Ten musí byť prepojený s vašim instagramovým účtom a zároveň je nutné mať vložený produktový feed z vášho e-shopu. Samozrejme, aj instagramový účet musíte mať nastavený ako firemný.

Ako nastaviť produktový feed?

Pre nastavenie produktového feedu vo Facebook Business Manager musíte prejsť do sekcie Nastavenia (Settings) – Katalógy (Catalogs) a následne pre požadovanú stránku alebo instagramový účet vytvoriť katalóg, do ktorého nahráte svoj produktový feed. Môžete to urobiť dvoma spôsobmi: vytvorením pevného produktového katalógu, a to  pomocou nahratia CSV súboru (príklad súboru) s vašimi produktami, alebo vložením URL feedu, ktorý sa bude v pravidelných intervaloch updatovat. Druhú možnosť odporúčame najmä majiteľom e-shopov, ktorí pravidelne obmieňajú produkty.

Na záver prinášam zopár tipov, ako vyťažiť z funkcie Instagram Shopping tab čo najviac:

  1.  Ak máte na jednej fotke viac produktov, ktoré môžete označiť, určite tak urobte. Pomôžete tým zvýšiť interakciu.
  2.   Používajte rôzne formáty príspevkov, napríklad karusel alebo video.
  3.   Nepreháňajte to s označovaním.