Náš head of sales department Ľubo Sabo sa nedávno stretol na raňajkách so Simonou Pralovskou a Evou Dinušovou z prekladateľskej spoločnosti Lexika. 

Lexika je jednou z TOP prekladateľských spoločností na Slovensku, pôsobí aj v zahraničí a je už takmer 9 rokov klientom Visibility SK. Rozprávali sa o tom, ako sa darí ich spoločnosti a marketingu, ale aj o pracovných a osobných výzvach. Prečítajte si zhrnutie od Ľuboša.

Čo máte nové v Lexike?

Zavádzame takzvaný „návrat do officu”. Po koronovom období sa snažíme s kolegyňami vzájomne motivovať, aby sme sa viac stretávali. Riešime to napríklad „mini teambuildingami”, chodievame spoločne viac na kávu, posedenia po práci a podobne. Chceme viac popracovať aj na väčších celofiremných teambuildingoch.

Taktiež pracujeme viac na vzťahoch s našimi dodávateľmi (prekladateľmi), ktorých máme aktuálne aktívnych cca 800. Chceme, aby sa naši dodávatelia cítili ako rovnocenní partneri. Dávame im support, majú k dispozícii náš portál s informáciami a návodmi, blogovú sekciu pre prekladateľov alebo kalendár so vzdelávacími eventami. Pred koronou sme organizovali bezplatné školenia, do budúcna by sme chceli podobné vzdelávacie, ale aj neformálne stretnutia zintenzívniť.

S čím aktuálne najviac bojujete?

Jedna z vecí je pochopiteľné zvyšovanie cien našich dodávateľov kvôli kríze. Druhá je strojový preklad. Prekladateľské agentúry zavádzajú postupne tzv. post editing, pri ktorom prvotný preklad urobí stroj a následne ho edituje prekladateľ – človek. Zamýšľame sa, do akej miery chceme na strojový preklad nabehnúť a najmä, ako to nastaviť, aby sme udržali kvalitu, ktorá je pre nás prioritou. V Lexike robíme stále viac kreatívnych prekladov, pri ktorých strojový preklad (zatiaľ) nefunguje. 

Ako hodnotíte váš marketing? 

Stále skúšame nové veci, napríklad na sociálnych sieťach. Čo nám dobre funguje, je napríklad jazyková poradňa Lexika spisovne. Veľmi pozitívne hodnotíme náš blog, ktorý má veľkú návštevnosť aj vďaka podpore Visibility. Spomenieme ešte Online prekladač, vďaka ktorému získavame ďalšie návštevy na našom webe.

Do budúcna by sme chceli náš marketing viac orientovať na klienta. S tým súvisí aj tvorba povedomia o značke. Naším cieľom je, aby zadávatelia brali Lexiku do úvahy ako možnosť č. 1.

Aké osobné výzvy alebo projekty máte pred sebou?

Eva:

  • Snažím sa v živote viac aplikovať minimalizmus.
  • Začínam so SWAP aktivitami – momentálne organizujem vianočný SWAP. Zatiaľ dostávam pozitívnu odozvu, takže by som v tom rada pokračovala.
  • Viac sa venovať témam o životnom prostredí. Spolu s kolegyňou sme sa za Lexiku zúčastnili projektu Kancel bez koša a aj v našich kanceláriách sme už vďaka nemu aplikovali rôzne zmeny.
  • Páči sa mi tiež projekt Knihovrátok.

Simona:

  • Budúci rok na jar sa budem venovať záhradke na našej terase. 
  • Chcem sa naučiť 10 prstovú metódu písania a následne o tejto skúsenosti a benefitoch pre efektivitu práce napísať blogový článok.
  • Viac čítať.

Nejaké tipy na podujatia, blogy, podcasty, filmy alebo kultúru?