V ostatných článkoch sa kolegovia zamerali na Facebook a ja budem pokračovať s témou merania interakcie užívateľov so sociálnymi sieťami na Vašich stránkach.

Dnes takmer každý blog, stránka či e-shop zobrazuje pri článkoch / produktoch možnosť zdieľania (alebo inej interakcie) so sociálnymi sieťami. Ak Vaša webstránka obsahuje len pár rôznych stránok je pomerne jednoduché zistiť, koľko ľudí udelilo LIKE článku či produktu. Zložitejšie to je však pri obsahovo väčších stránkach. Pri tisíckach rôznych podstránok je nepredstaviteľné, aby meranie a vyhodnocovanie prebiehalo manuálne.

Google Analytics ponúka veľmi jednoduché rozšírenie pre meranie interakcií so sociálnymi sieťami (G+, Facebook, Twitter, …). Stačí pridať krátky kód k základnému sledovaciemu kódu Google Analytics. Ide o pomerne jednoduchú vec, odporúčam však navštíviť túto stránku – návod na integráciu pre rôzne sociálne siete

Pre Facebook, Twitter a iné siete je potrebné nastaviť sledovací kód, pri G+ je meranie automatické.

Po nastavení tohto rozšírenia tak veľmi jednoducho priamo v rozhraní Google Analytics môžete sledovať počet like-ov, share, príp. aj unlike-ov a interakcií s inými sociálnymi sieťami. Toto rozšírenie nájdete v záložke Zdroje návštevnosti => Sociálne média => Doplnky pre sociálne siete