LinkedIn, ako profesijná sociálna sieť, je najmä o osobných profiloch, kontaktoch a nadväzovaní komunikácie, či už z pohľadu networkingu, obchodu alebo hľadania práce. V poslednom čase sa však dopredu tlačia aj firemné profily, ktoré dostávajú v newsfeede čoraz väčší priestor. Pozrime sa na to, ako si založiť firemnú stránku na LinkedIn a čo všetko vám to prinesie.

Na našich kanáloch sme sa LinkedInu venovali viackrát. Na blogu napríklad nájdete článok s tipmi na efektívnu LinkedIn komunikáciu. Kolega Jaro zas ešte koncom roku 2019 spomínal nové funkcie pre firemné profily na LinkedIn.

Ak vás zaujímajú výhradne platené reklamy a kampane cez LinkedIn Ads, odporúčam pozrieť si náš webinár:

5 tipov na užitočné nástroje pri práci s LinkedIn sme spomínali v našom videoblogu:

Zdrojov k LinkedInu teda nájdete na našich kanáloch viacero. Pevne verím, že pre vás bude užitočný aj tento online návod, ako si založiť firemnú LinkedIn stránku.

Nie je to tak dávno, čo nedávalo zmysel riešiť koncepčne firemné LinkedIn pages (teda ak ste neboli veľký korporát alebo LinkedIn nebol pre váš biznis prioritou). Tento stav sa však postupne mení. Dôvodom je, že firemné stránky (a najmä ich posty) dostávajú čoraz väčší priestor v samotnom newsfeede používateľov. LinkedIn tiež prináša nové možnosti a funkcionality, ktoré firemné stránky ešte viac zatraktívňujú. Napríklad lepšiu analytiku fanúšikov.

V neposlednom rade sú to reklamné možnosti, ktoré viete ako firemná stránka využiť. Celkom to dáva zmysel, keďže na Slovensku má profil na tejto sociálnej sieti asi 700-tisíc ľudí a možnosti cielenia sú diametrálne odlišné od tých, ktoré nájdete na Facebooku či Googli.

LinkedIn má dokonca verejný zoznam firemných profilov. Aby sme neuvádzali len naše zdroje, odporúčam vám pozrieť si napríklad sprievodcu LinkedIn Engagement od Vendy Steinberga.

Založenie firemnej stránky na LinkedIn

Novú firemnú stránku si môžete založiť priamo cez rozhranie LinkedIn Marketing Solutions. Keď máte radšej videjká a video návody, jeden aktuálny si viete pozrieť na YouTube kanáli od Vendy:

Ak však preferujete textovo-obrázkový návod, poďme na to. Prvou dôležitou informáciou na úvod je, že na vytvorenie firemnej LinkedIn page potrebujete vlastné osobné konto. Bez neho sa ďalej nepohnete.

Na výber máte 4 možnosti:

  • malá firma do 200 zamestnancov,
  • stredná a veľká firma nad 200 zamestnancov,
  • showcase stránka (vtedy potrebujete mať vytvorenú firemnú stránku),
  • vzdelávacia inštitúcia (škola alebo univerzita).

Rozhranie LinkedIn je dostupné v týchto jazykoch:

Slovenčinu tam, bohužiaľ, nenájdete, takže v ideálnom prípade využite angličtinu alebo češtinu.

Po zvolení typu organizácie sa v druhom kroku vypĺňajú základné informácie (názov, odvetvie, veľkosť, logo, popis) s okamžitou ukážkou na pravej strane:

Za týmto krokom nasleduje sprievodca vytvorením firemnej stránky v rozhraní administrácie, v ktorom viete doplniť:

  • cover photo,
  • popis,
  • polohu,
  • hashtagy,
  • prvé posty.

Jednoducho všetky kroky, ktoré uvedú vašu LinkedIn stránku k životu a následnej komunikácii.

Manažment firemnej stránky

Následne máte k dispozícii prístup k manažmentu firemných stránok priamo cez hlavnú stránku LinkedIn pod vaším profilom.

V samotnom rozhraní administrácie firemnej stránky to vyzerá nasledovne:

Červenou som označil zaujímavé, resp. dôležité prvky:

  • Hlavné menu: menu pre analytické štatistiky výkonnosti stránky a obsahu,
  • Notify Employees: notifikačný systém o postoch pre zamestnancov firmy,
  • Sponsor now: možnosť promovať vybraný príspevok a ďalšie voľby pre príspevok,
  • Admin tools: možnosti promovať ďalej firemnú stránku a hlavné nastavenia stránky.

Užitočná je napríklad možnosť pozvať svoje kontakty na stránku. Admini danej stránky majú dokopy mesačný „kredit” 100 pozvánok:

Ak chcete zverejnený obsah/posty promovať, táto voľba vás automaticky presmeruje na stránku kampaňového manažéra, v ktorom si viete nastaviť promo reklamu.

Ku každému postu sú k dispozícii štatistiky o dosahu a demografii používateľov:

Tieto štatistiky sú podrobnejšie vysvetlené v novej analytickej sekcii (horné hlavné menu), kde sa dozviete trendy úspešnosti vašich príspevkov, ako aj analytické informácie o návštevníkoch a followeroch vašej firemnej stránky. Môže sa vám to hodiť napríklad pri vyhodnocovaní obsahových aktivít a tiež oslovovaní ľudí z pohľadu obchodu či HR:

Keď pôjdeme v analytických dashboardoch ešte hlbšie, odhalíme pomerne užitočnú tabuľku, v ktorej sa môžete porovnať s podobnými firemnými stránkami:

Sekcia Activity zas pekne sumarizuje to, čo sa deje s vašimi príspevkami, na čo viete pekne reagovať tak, aby vám nič podstatné neušlo:

Sekcia Content Suggestions slúži na to, aby ste získali inšpiráciu pre dobre fungujúci obsah a posty naprieč LinkedInom. Bohužiaľ, nie je to použiteľné pre lokálne slovenské prostredie:

Administrácia a nastavenie firemnej stránky na LinkedIn nie je žiadna raketová veda. Keď máte skúsenosti z iných sociálnych sietí, v LinkedIn rozhraní by vás nemalo nič prekvapiť.

Nastavením stránky, vyladením popiskov či fotiek a pozývaním kontaktov to všetko len začína. Potom nasleduje tá ťažšia úloha – koncepčná a dlhodobá tvorba obsahu, ktorý si nájde svoje publikum a zaujme ho.

Obsah na LinkedIne by sa mal líšiť od toho, čo bežne „postujete” na Facebooku či Instagrame. LinkedIn je totiž profesijne zameraný kanál a treba k tomu tak aj pristupovať. Informácie o firme, aktuálne pracovné príležitosti, produktové novinky či CSR aktivity, toto všetko sú veci, s ktorými treba v obsahovom pláne rátať. Ale o tom si povieme viac v nasledujúcom blogovom článku.