Vedeli ste, že len na Slovensku má Facebook až 2,5 milióna používateľov? Tento argument by vás mohol presvedčiť, že mať firemný Facebook sa skutočne oplatí. Ak si však chcete vybudovať úspešnú stránku, budete jej musieť venovať dostatok času a najmä, mali by ste sa vyhnúť častým chybám pri jej spravovaní.

Dobrá stránka potrebuje nielen kvalitný obsah, ale aj vyšší počet fanúšikov, ktorí budú vaše príspevky lajkovať, komentovať či zdieľať. Jedným z najobľúbenejších spôsobov, ako získať vyšší engagement a nových fanúšikov, sú súťaže. Aj tie majú však svoje pravidlá.

Ešte pred pár rokmi platili pre súťaže prísnejšie pravidlá, ktoré ale Facebook postupne zmierňuje. Stále je však potrebné dodržiavať zásady, inak si koledujete o pokutu, či dokonca až vymazanie vašej stránky. V praxi sme sa ešte s takýmto prípadom nestretli, no nikdy neviete, kto by vám aj takýmto spôsobom mohol uškodiť a vašu súťaž či stránku nahlásiť. Pravidlá sú pravidlá. A rebelstvo sa v tomto prípade naozaj nevyplatí. 🙂

Podrobné pravidlá pre organizovanie súťaží nájdete aj v kompletných pravidlách stránok na Facebooku v časti III E. Propagačné akcie.

 

Čo od súťažiacich nesmiete žiadať?

  1.  Nesmiete fanúšikov vyzývať, aby príspevok zdieľali.
  2.  Nesmiete žiadať fanúšikov, aby v komentári či na fotke označovali svojich priateľov.
  3.  Nesmiete využívať emoticony (like, srdce) na výber z viac možností. Tieto reakcie sa môžu v statusoch používať iba na skutočné vyjadrenie emócií.
  4.  Nesmiete žiadať o lajknutie vašej stránky.

 

Aj vy ste si práve spomenuli na všetky súťaže typu „zdieľaj a vyhraj“, „daj like a zdieľaj“, „zdieľaj a komentuj“ a pod.? Stránky v týchto prípadoch porušujú pravidlá.

Súťaž nemôžete robiť na osobnom profile, musí to byť firemný profil, teda stránka vašej spoločnosti či produktu. Dôležité je vedieť, že od fanúšikov nesmiete vyžadovať žiadnu inú aktivitu ako komentár k príspevku alebo lajknutie konkrétneho príspevku.

Pár príkladov…

V týchto súťažiach môžete vidieť len dve podmienky v rámci pravidiel, viete ktoré? Čítajte ďalej.

Čo môžete žiadať od súťažiacich?

  1. Lajknutie príspevku (označením páči sa mi to).
  2. Pridanie komentáru k príspevku.
  3. Zaslanie súkromnej správy na vašu firemnú stránku.
  4. Pridanie príspevku na vašu stránku.

5 typov zaujímavých súťaží

Radšej 5-krát vidieť, ako raz čítať… 😉

1. „Tipnite si…!”

Ľudia milujú tipovacie súťaže, a to najmä páni. Veď ako inak by sa tešili tak veľkej popularite aj iné tipovacie súťaže typu Tipos a Loto. Odporúčam vám však dopredu vedieť správnu odpoveď a na základe nej vybrať víťaza.

Počet fanúšikov: 20 873

Počet komentárov: 1 000

Počet reakcií: 537

Zdieľania: 81

Dosah: 25 100

2. „Pošlite fotografiu…”

Ďalší typ úspešnej súťaže pochádza tiež zo stránky Dacia Slovensko. Prepojenie online/offline prostredia je skvelým nápadom, vďaka ktorému budete mať fotografie od reálnych fanúšikov. Tie môžete neskôr využiť ako autentický obsah na vašu stránku.

Počet fanúšikov: 22 132

Počet komentárov: 155

Počet reakcií: 16 993

Zdieľania: 39

Dosah: 624

3. „Napíšte do komentára…”

V jednoduchosti je krása, ale aj úspešnosť. Produkt pre deti, pekná grafika a jednoduchá otázka. S čím si spájate  vianočný čas, ak nie práve s rozprávkami? 😍

Počet fanúšikov: 3 513

Počet komentárov: 307

Počet reakcií: 251

Zdieľania: 126

Dosah: 9 400

4.  „Nájdite…”

Aj tento typ súťaže patrí medzi obľúbené. Ľudia nielenže radi tipujú, ale aj hľadajú. Zabaviť vašich fanúšikov môžete aj jednoduchým typom súťaže v tomto štýle. Stačí nájsť len pekný obrázok s viacerými detailmi a šikovného grafika.

A čo vy, našli ste? 🙂

Počet fanúšikov: 11 276 (lokál)

Počet komentárov: 55

Počet reakcií: 80

Zdieľania: 6

Dosah: 8 775

5. „Otestujte sa…”

Ide o ďalší typ zábavnej, hravej súťaže, ktorou môžete „potrápiť” vašich fanúšikov. Takýto typ súťaže môžete tiež využiť aj na rôzne iné témy. Dôležité je, aby ste vždy prepojili tému súťaže s obsahom stránky (Auto Kelly – autá – doprava).

Počet fanúšikov: 8 343

Počet komentárov: 463

Počet reakcií: 181

Zdieľania: 43

Dosah: 17 600

Toto je len pár typov súťaží, ktorými sa môžete inšpirovať. Kreativite sa však medze nekladú a čo nie zakázané, je povolené. Prajem vám veľa úspešných súťaží podľa pravidiel. Ak ste aj vy videli nejaké zaujímavé typy súťaží, napíšte mi ich do komentára. Inšpirácií nie je nikdy dosť. 😉