Minulý rok v máji som robil pre majiteľov servisov zo siete Q-Service prednášku o tom, ako si zriadiť, spravovať a optimalizovať profil na Google Business Profile (pôvodne známy pod názvom Google My Business).

Google Business Profile je súčasťou lokálneho SEO a pri vyhľadávaní na Googli sa v prehliadačoch počítača zobrazuje v pravej časti:

Ukážka Google Business Profile

 

Aby som mohol mať v prezentácii ukážkové screenshoty zakladania a úpravy profilu Google Business, sám som prechádzal procesom vytvorenia vymyslenej firmy, pričom som ale výsledok nedal zverejniť. Vymyslený autoservis som nazval Pokusný Králik, s.r.o.

Zhruba týždeň od prednášky mi okolo šiestej večer zvonil telefón a dotyčný sa dožadoval, že kedy môže prísť s autom. Nechápal som, pýtal som sa ho, kam si myslí, že sa dovolal. Vraj do servisu. Hovorím, to je omyl, asi zadal zle číslo.

Keď mi do pár dní volal ďalší človek a rovno mi začal popisovať, aké má problémy so svojím autom, hovorím si, že to nebude náhoda. Pýtam sa, kam si myslí, že sa dovolal. Vraj do autoservisu Pokusný Králik.

Nejakým nedopatrením sa mi zjavne stalo, že vytváraný profil sa reálne aj zverejnil. Namiesto toho, aby som to napravil a profil odstránil, som si povedal, že to nejaký čas vydržím, že z toho bude zaujímavá skúsenosť alebo aj prípadová štúdia.

A tak mi volala napr. pani, ktorá mi začala bez pozdravu rovno diktovať rozmery pneumatík na jej Daciu. Niekoľkokrát mi volal nejaký pán, že si ide po karburátory. A ja som trpezlivo každému vysvetlil, že sa nedovolali do skutočného autoservisu, že ten profil vznikol iba kvôli študijným účelom, a nech skúsia reálny autoservis.

Aj napriek tomu sa jeden pán so mnou naďalej rozprával, aké jazdené auto si má kúpiť, ktoré sa podľa mňa najmenej kazia. Či automatická alebo manuálna prevodovka ap.

Pofidérny názov, pešia zóna ani neexistujúca stránka nevadili

Ľuďom zjavne neprekážal obskúrny názov (Pokusný Králik) ani prevádzkovanie na pešej zóne blízko Dómu svätého Martina, kde sa bez špeciálnych povolení autom nedá dostať:

Ukážka Google Maps

Neprekážal im dokonca ani odkaz na neexistujúcu podstránku:
https://www.q-service.sk/autoservisy/pokusny-kralik-sro/.

Keďže aj u nás v agentúre na SEO oddelení boli moje telefonáty s potenciálnymi klientmi neexistujúceho autoservisu zábavnou témou, zopár kolegov si dalo tú námahu, aby napísali na daný servis recenziu:

Ukážka, ako vyzerajú recenzie v Google Business Profile (bývalé GMB)

Samozrejme, recenzie a dobré hodnotenia fiktívny profil dali ešte viac dopopredia a urobili ho dôveryhodnejším.

Jeden z kolegov mi dal dokonca vyrobiť vizitky s týmto fiktívnym autoservisom ako vianočný darček:

Čierno-bielo-oranžové vizitky

Sumarizácia po roku

Za zhruba rok, čo som nechal tento profil fungovať, som vybavil desiatky telefonátov od ľudí, ktorí sa dožadovali objednania sa do servisu. Išlo skoro o hotových zákazníkov.

Časť z nich bola mimo Bratislavy alebo Slovenska a iba sa im v Bratislave stala porucha, ktorú chceli vyriešiť. Väčšina najmä bratislavských motoristov sa však mohla zmeniť na trvalých zákazníkov.

Žiadne poplatky + minimum úsilia = stabilný prísun zákazníkov

Založenie a správa Google Business Profile je ešte stále úplne zadarmo. Zaberie to úplné minimum času, pričom keď fiktívny a nedôveryhodný profil dokáže lákať desiatky zákazníkov, v prípade skutočného profilu musí ísť nutne ešte o vyššie čísla.

Z jednorazového zákazníka sa v prípade spokojnosti stane zákazník pravidelný. Pričom celoživotná hodnota jedného zákazníka v prípade autoservisu môže byť v tisícoch eur.

Za mňa tak ide, jednoznačne, o najefektívnejší marketingový nástroj v pomere cena/výkon.

Preto neváhajte a začnite s Google Business Profile intenzívnejšie pracovať ešte dnes.

Bonusový tip pre začínajúcich podnikateľov

Ak chcete zviditeľniť slabý a nový profil spomedzi ostatných, skúste mať otvorené aspoň o hodinu skôr alebo aj aspoň o hodinu neskôr ako vaša blízka konkurencia. Algoritmus zobrazovania poradia profilov je nastavený tak, že uprednostňuje tie najbližšie prevádzky, ktoré sú práve otvorené.

Vďaka tomu zachytíte ľudí, ktorí hľadajú vaše služby práve v čase, keď je väčšina konkurencie zavretá, čo vás v daných časoch, prirodzene, vystrelí hore ako jednu z minima možností.