Google Business Profile (GBP)
Definícia
Google Business Profile (starý názov Google My Business) je bezplatná služba, prostredníctvom ktorej môžete vytvárať a spravovať profil vašej firmy na Googli. V profile môžete uviesť polohu, kontaktné údaje, služby alebo fotografie vašej firmy. Všetky tieto informácie sa používateľom zobrazia vo vyhľadávaní, mapách či nákupoch Google.
Popis
Firemný profil na Googli je jednoduché vytvoriť a navyše to môže urobiť ktokoľvek. Postačia k tomu základné informácie. Na profiloch môžu používatelia zanechať vlastné recenzie, fotky, klásť otázky a dokonca na ne aj odpovedať. Okrem informácií od používateľov, Google môže firemný profil doplniť aj o informácie, ktoré získava z internetu. Takáto zmes informácií z rôznych zdrojov však nemusí vždy na 100 % spoľahlivá. Časom sa totiž môže zmeniť napríklad adresa, telefónne číslo alebo otváracie hodiny vašej prevádzky.
Samotný firemný profil teda môže existovať aj bez služby Google Business Profile, avšak nemáte možnosť ho akokoľvek spravovať. Vytvorením účtu Google Business Profile môžete požiadať o vlastníctvo daného profilu a následne upravovať informácie, ktoré sa na profile nachádzajú. Okrem toho, prostredníctvom Google Business Profile môžete s vašimi potenciálnymi/existujúcimi zákazníkmi efektívne interagovať. Odpovedať na recenzie, otázky či povoliť zasielanie správ. Využiť môžete aj možnosť pridávania príspevkov a informovať tak zákazníkov o vašich akciách či novinkách. Vhodne optimalizovaný a aktualizovaný Google Business Profile je tiež dôležitý pre lokálne SEO.
Profil v Google Business Profile je k dispozícii pre firmy, ktoré sú v priamom kontakte so zákazníkmi:
- Firmy s fyzickou prevádzkou (reštaurácia, obchod, banka, poisťovňa, kaderníctvo a pod.),
- firmy, ktoré poskytujú svoje služby prostredníctvom stretnutí s klientmi (konzultant, inštalatér a pod.).
Prečítajte si tiež článok od SEO a UX špecislistu Jožka Juríka Google Business Profile – najefektívnejší marketingový nástroj v pomere cena/výkon.