Dynamický remarketing je druh remarketingu, ktorý v Google Reklamnej sieti zobrazuje priamo produkty alebo ponuky, ktoré si človek na vašej stránke prezeral a môže sa z reklamy prekliknúť na konkrétny produkt. Verím, že väčšina z vás o ňom už počula a tešila sa, kedy bude konečne dostupný aj na Slovensku. No a nedávno nám Google daroval takýto skorý vianočný darček.

9

Doposiaľ bol dostupný len v niektorých krajinách vrátane Českej republiky, kde fungoval cez Merchandise center. Dynamický remarketing, ktorý momentálne funguje na Slovensku, však nepotrebuje byť prepojený s Merchandise centrom (ktoré u nás stále nefunguje), ale nastavuje sa priamo v Google AdWords. V dnešnom článku sa budeme zaoberať jeho nastavením, ktoré si bude vyžadovať zmeny v zdrojovom kóde vašej stránky. Na samotné nastavenie v AdWords vám stačia mierne pokročilé skúsenosti s týmto programom.

Na realizáciu budeme potrebovať 2 kľúčové veci:

– Na každú podstránku vášho webu umiestniť 4 riadky kódu, ktoré sa musia dynamicky meniť na základe toho, na ktorej podstránke sa nachádzajú, a teda tieto informácie ťahať z databázy.

– Vyexportovaný feed všetkých produktov alebo ponúk (napríklad v .csv formáte), ktoré chcete do tohto zoznamu zaradiť.

Pridanie parametrov do zdrojového kódu

Prvá vec, ktorú musíme spraviť, je vybrať si zo zoznamu, ktorý nám Google ponúka, o aký typ podnikania pôjde. Na každý druh podnikania treba do kódu umiestniť iné parametre, ktoré po rozkliknutí aj s vysvetlením nájdete na tomto linku.

1

V našom prípade išlo o e-shop s oblečením a vybrali sme teda poslednú možnosť Vlastné. Do zdrojového kódu podstránok sme tým pádom mali vložiť 4 parametre, ktorých hodnoty sa menili na základe toho, o aký produkt išlo a vyťahovali sa z databázy. Takto to vyzeralo v zdrojovom kóde jedného produktu:

2b

Vyexportovanie feedu

Druhá vec, ktorú musíme zaistiť, je vyexportovať feed, napríklad vo formáte .csv, ktorý bude pre každý produkt obsahovať všetky povinné údaje, ktoré Google vyžaduje. Vzor tohto feedu nájdete vo svojom AdWords účte > Zdieľaná knižnica > Firemné údaje. Tu kliknete na +ÚDAJE > Informačný kanál dynamických grafických reklám a vyberiete opäť druh svojho podnikania. Kliknete na link šablóny vlastného informačného kanála a stiahne sa vám .csv súbor, ktorý bude v sebe obsahovať definíciu na všetky potrebné parametre, ktoré treba doň vložiť, a tak isto predpripravené stĺpce na ich vloženie.

3

Náhľad prázdneho feedu:

10

Vyplnený feed nahráme na to isté miesto, ako sme si sťahovali jeho ukážku cez Nahratie súboru, Vyhľadať súborNahrať a zobraziť ukážku. Následne sa vám zobrazí ukážka s nahratými súbormi. Ak niekde pri importe nastala chyba, pri produkte vám ju vypíše.

Údaje, ktoré ste vkladali na podstránky, sa musia zhodovať s tými vo vašom feede!

Napríklad hodnota nášho dynx_itemid sa musí zhodovať s hodnotou ItemID vo feede.

Svoje nahraté údaje si budete môcť skontrolovať a prezrieť vo Firemných údajoch, kde kliknete na názov feedu, ktorý ste uploadli.

4

Samotné nastavenie dynamického remarketingu

Samotné nastavenie je už jednoduchšie ako predchádzajúce kroky.

Vytvoríme novú kampaň v Reklamnej sieti. Zaškrtneme možnosť Remarketing a zaškrtneme Použitie dynamických reklám. Z menu si vyberieme opäť náš druh podnikania a v Informačnom kanáli vyberieme naše nahraté údaje, ktoré sme nahrali z feedu. Nastavíme všetky ďalšie veci ako pri inej kampani a dáme Pokračovať. V ďalšom kroku si vyberieme publikum, pre ktoré chceme reklamy zobrazovať (tak isto ako v klasickom Remarketingu).

8

V poslednom kroku sa dostaneme do konfigurátora dynamickej reklamy, kde sa už iba treba pohrať s tým, ako bude reklama vyzerať. Google AdWords ponúka viac ako 30 rôznych rozložení, čo sú niečo ako kreatívy v každom rozmere, z ktorých si môžete vybrať, ktoré chcete, aby sa vám zobrazovali. Do reklamy potom už jednoducho pridáte svoje logo a pohráte sa s nastavením reklám. Je potrebné nakonfigurovať ako grafickú, tak aj textovú reklamu.

V prípade, že sa vám podarilo všetko správne nastaviť, reklamy sa vám po schválení začnú zobrazovať napríklad takto:

7

6