ShopComm je konferencia zameraná na e-shopy. My sme sa jej ako partneri zúčastnili, trochu sme si poprednášali a vám z nej prinášame pár perličiek, ktoré nás chytili za srdce.

Čo očakávajú zákazníci od vášho e-shopu?

K jedným z najzaujímavejších prednášok určite patrila analýza návštevníkov portálu Heureka.sk, najväčšieho porovnávača e-shopov na Slovensku.

Z nej vyplynulo, že slovenskí zákazníci si potrpia na kvalitu a dôveryhodnosť e-shopu. Tú však nesmie deklarovať samotný e-shop, ale jeho zákazníci. Umiestnite preto na stránke nástroje na hodnotenie: vašich služieb, jednotlivých produktov, vášho e-shopu celkovo… Ľudia na ne prihliadajú.

Podrobné popisy vo veľkom prispievajú k zvýšeniu konverzného pomeru. Nezabudnite preto o svojom produkte uviesť čo najviac informácii. Zaujímavé je tiež, že kým muži dôverujú najviac porovnávačom e-shopov, ženy si svoj e-shop nachádzajú skôr cez vyhľadávače.

Klienti na nákupoch cez internet najviac oceňujú úsporu peňazí (až 54%), až potom oceňujú lepšiu kvalitu produktov a úsporu času (okolo 18%). Pre e-shopy z toho plynie, že sa oplatí uvádzať výšku zľavy oproti produktom v kamenných predajniach.  Rýchlosť dodania tovaru tiež zaváži.

Ako posielať newsletter? A načo to vlastne je?

Na konferencii nás šokovalo, ako málo e-shopov posiela newslettre, a ešte menej ich optimalizuje na základe analýzy ich úspešnosti. Odhalili to prednášajúci z VIVmail, keď sa pýtali prítomných na úspešnosť ich newslettrov. To je šanca pre vás.

Hlavnými zásadami úspešného newslettra je zbierať údaje o vašich kontaktoch a na ich základe ich rozčleniť do rôznych skupín, ktorým budete posielať špecializované newslettre. Všeobecná ponuka s vysokou pravdepodobnosťou skončí v koši. Minimom sú: meno, priezvisko, PSČ a odkiaľ ste kontakt získali. Zaujímať by vás ale malo aj ako dlho sú vo vašej databáze ň, koľkokrát otvorili váš newsletter a či už u vás niekedy nakúpil.

Určite začnite využívať Trigger kampane (e-mail sa odošle až po dopredu definovanej akcii zákazníka, napr. nedokončený nákup alebo narodeniny zákazníka): tvoria iba 4% všetkých odosielaných mailov, ale prinášajú 40% predajov. A to sú čísla, kedy by vás trigger kampane mali začať skutočne zaujímať.

Zaujímavá možnosť sú aj newslettre v dvoch krokoch – 1. Najprv odošlete štandardný newsletter 2. Tým, ktorí zareagovali na jednu konkrétnu časť z newslettra odošlete do 24hodín ďalší, špecializovaný na ponuku, ktorá ho zaujala. Výsledkom je o 160% vyšší open rate a o 150% vyšší CTR.

Ako sa zamilovať do svojho zákazníka. A on do vás.

Naša Julka, šéfka kreatívneho oddelenia vo VISIBILITY, zase prednášala o Facebooku, konkrétne ako si na ňom vybudovať pevný vzťah s vašimi zákazníkmi.

Tajomstvo sociálnych sietí zakódovala do Desatora komunikácie e-shopov na sociálnych sieťach. Podrobnejšie k tejto prednáške sa však  sa rozpíšeme v samostatnom článku, keďže o sociálnych sieťach by to bolo nadlho.

Ďakujeme konferencii ShopComm 2013, že nás zabavila, nakŕmila, ale najmä naučila niečomu novému.

Ak máte akékoľvek otázky, smelo do toho. Toto bol totiž iba základný prehľad najzaujímavejších myšlienok a na srdci toho máme ešte omnoho viac.