Case study: Ako sme zvýšili konverzie, tržby a objednávky na webe Hipkins.sk
Pri každom úspešnom a rentabilnom ecommerce projekte je veľmi dôležitá kooperácia medzi performance a SEO špecialistom. Výkonnosť a úspešnosť performance kampaní býva často závislá od technickej, obsahovej, ale aj dizajnovej stránky webu. Ak desktopová a mobilná verzia webu nie sú optimálne z pohľadu funkčnosti, rýchlosti a on-page SEO nastavení, potenciál performance kampaní nie je vysoký. Toto sa snažíme komunikovať aj našim klientom.
Samotné performance kampane bez funkčného webu klientov ecommerce nespasia. Preto sa netreba báť pristúpiť napríklad aj k UX/UI pred samotným spustením performance kampaní. My sme k takémuto auditu pristúpili a výsledky na seba nenechali dlho čakať.
Prečítajte si, ako sa nám podarilo zvýšiť nárast konverzného pomeru, tržieb a objednávok cez performance kampane aj vďaka UX a UI auditu a následnej optimalizácii kampaní.
Eshop Hipkins.sk sa zameriava na predaj legín, topov, tričiek a podobného sortimentu na športovanie pre dámy a deti. Web mal pomerne starší dizajn, a aj jeho úprava mala limitované možnosti. Ako prvú možnosť sme preto navrhli celkový redizajn stránky.
Druhou alternatívou bolo stránku podľa možností zoptimalizovať na základe UX a UI auditu a klient sa rozhodol práve pre druhú možnosť.
Ukážka vizuálu homepage pred UX a UI auditom:
Ukážka vizuálu homepage po UX a UI audite:
Aké výsledky sme dosiahli?
Výsledky sme porovnali medziročne a s predchádzajúcim obdobím:
- Nárast Ecommerce Conversion Rate v medziročnom porovnaní o 78 %
- Nárast Ecommerce Conversion Rate v porovnaní s predchádzajúcim obdobím o 66 %
- Nárast tržieb celého eshopu v medziročnom porovnaní o 156 %
- Nárast objednávok celého eshopu v medziročnom porovnaní o 204 %
- Nárast tržieb cez Performance kampane v medziročnom porovnaní o 123 %
- Nárast objednávok cez Performance kampane v medziročnom porovnaní o 140 %
Medziročné porovnanie vývoja tržieb celého eshopu:
Medziročné porovnanie vývoja tržieb cez Performance kampane:
Ako sme tieto výsledky dosiahli?
Harmonogram aktivít vyzeral nasledovne:
- Zauditovanie performance kampaní
- UX a UI audit
- Zapracovanie UX a UI auditu (klientom)
- Optimalizácia a pokračovanie performance kampaní
Usability audit
Web hipkins.sk sme zhodnotili z používateľského hľadiska. Pridali sme odporúčania k jednotlivým typom stránok, ako je homepage, stránky kategórií, produktové stránky, košík a pod. a tiež k mobilnej verzii stránky.
Ako sme spomínali, web mal starší dizajn, a tiež obmedzený rozpočet na jeho úpravu.
Najväčším problémom stránky bolo malé písmo a často rozťahané, zle štruktúrované texty (napr. pri vlastnostiach produktov).
Ukážka vizuálu štrukturovania popisu, vlastností a iných parametrov produktu pred UX a UI auditom:
Ukážka vizuálu štrukturovania popisu, vlastností a iných parametrov produktu po UX a UI audite. Jednotlivé položky sa nachádzajú v záložkách, sú na rovnakej úrovni, používateľ teda nemusí scrolovať, aby sa dostal k informáciám. Vďaka tomu sme tiež dosiahli vyššie umiestnenie odporúčaných produktov na danej stránke:
Odporúčania k homepage
Navrhli sme úpravu menu lišty, ako zväčšenie písma, premiestnenie menu položiek na ľavú stranu a zväčšenie písma a celkovú úpravu rolovacieho menu.
Odporúčali sme tiež zmeniť hero image, ktorý pôsobil mierne rozmazane.
Vzhľadom na odporúčania sa klient rozhodol optimalizovať aj logo, ktoré celkovo nezodpovedalo štýlu produktov a webu.
Odporúčania k stránkam kategórií, produktovým stránkam a košíka
Pri produktových stránkach sme navrhli:
- lepšie zviditeľnenie produktov v zľave
- formálnu úpravu veľkosti popisov a ceny produktov, zarovnanie H1 nadpisu s popisom produktu
- optimalizáciu formálnej stránky recenzií produktu
- optimalizáciu štruktúry stránok (najmä spomínané parametre produktov)
Ukážka vizuálu produktovej stránky pred UX a UI auditom:
Ukážka vizuálu produktovej stránky po UX a UI audite:
Úprava performance kampaní
Vytvorili sme nový, zautomatizovaný typ Shopping kampane – Smart, využívajúci umelú inteligenciu. Táto kampaň sa dokáže zobrazovať naprieč rôznymi kanálmi (vyhľadávacia sieť, obsahová sieť, YouTube, Gmail). Kampaň pritom využíva rôzne dáta a signály, ktoré má systém k dispozícii, či už ide o zaznamenané konverzie, geografickú polohu, zariadenia, čas, atď.
Takisto sme popracovali na dôslednejšej segmentácii remarketingových publík, a to na používateľov, ktorí:
-
- navštívili homepage alebo jednu z kategórií webu,
- prezerali si detail produktu, ale nevložili tento produkt do košíka (30, 14 a 7 dní),
- vložili produkt do košíka, ale nedokončili nákup (30, 14 a 7 dní).
Tiež sme sa sústredili na nové, atraktívnejšie a relevantnejšie reklamné texty vo vyhľadávacej sieti Google. Tieto vychádzali priamo od klienta, ktorý sa rozhodol svojim potenciálnym zákazníkom ponúkať rôzne pridané hodnoty, aby motivoval používateľov k nákupu.
Išlo napr. o úpravu ceny za poštovné, rozšírenie siete zásielkovní, ponúkanie extra zliav počas vybraných období alebo intenzívnejšie komunikovanie najnovších kolekcií. Toto všetko sme mohli komunikovať v reklamných textoch vo vyhľadávacej sieti Google, vďaka čomu boli texty atraktívnejšie a dosahovali vyššiu mieru prekliku.
Príklad staršej verzie reklamného textu:
Pridaná hodnota pre potenciálneho zákazníka priamo v reklamnom texte vo vyhľadávacej sieti:
Komunikovanie najnovších kolekcií:
Pozitívnemu vývoju na webe tiež v tomto prípade pomohla aj pandémia covid-19. Veľa z nás ostalo doma, a to sa prejavilo vo zvýšenom záujme o voľnočasové oblečenie, podobne stúpol záujem aj o legíny. Ľudia jednoducho potrebovali pohodlnejšie domáce oblečenie a odev na cvičenie.
Vývoj hľadanosti kľúčového slova „leginy“ v Google Trends:
Na zlepšenie konverzií, tržieb a objednávok, mal preto okrem zapracovania UX a UI auditu a optimalizácie PPC kampaní, vplyv aj nárast dopytu po tomto type produktov.