Finančný kompas: Ako osvetliť organiku v časoch temna (case study)
Výber toho najlepšieho finančného produktu dokáže nejedného Slováka poriadne potrápiť. Čísla môžu byť zradné – môžu miasť, symbolizovať vzostupy i pády, vzbudiť odpor či dokonca strach. Môžu však aj pomôcť, byť zdrojom informácií a ukázať smer. My sme úspešne nasmerovali porovnávací portál Finančný kompas, ktorý sa čísel nebojí. Bilancia? Nárast organickej návštevnosti o viac ako 46 %.
Kto je náš klient?
Finančný kompas
Finančný kompas je spojením intuitívneho pomocníka na finančnom trhu a edukatívneho prostriedku v oblasti zvyšovania finančnej gramotnosti. Jeho devízou je rýchlosť, zrozumiteľnosť, objektivita a dôraz na detaily pri podávaní informácií.
„Otcom“ Finančného kompasu je jeden z najuznávanejších finančných analytikov Maroš Ovčarik v spolupráci so spoločnosťou PARTNERS GROUP SK s.r.o., ktorá je lídrom v oblasti poskytovania finančných služieb a prevádzkovateľom stránky www.financnykompas.sk.
Čo sme chceli dosiahnuť?
Naším hlavným cieľom bolo zlepšenie organickej návštevnosti pomocou optimalizácie obsahu a zapojenia SEO s maximálnou návratnosťou investícií.
Ako sme pomohli?
- Identifikovali sme príčiny nedostatočných výsledkov spôsobených zanedbaným SEO
- Postarali sme sa o vylepšenie on-page SEO atribútov: „zalepili sme rany“ po nefunkčných linkoch a neexistujúcich stránkach
- Pre posilnenie off-page SEO sme zabezpečili 147 spätných odkazov na webovú stránku Finančného kompasu
- Komplexná analýza kľúčových slov nám ukázala najvyhľadávanejšie slová na Googli nadväzujúce na tému financií
- Vďaka content gap analýze sme získali prehľad o nedostatočne pokrytých (alebo nepokrytých) slovách, čo nás nasmerovalo k výberu nových, obohacujúcich tém pre blog Finančného kompasu
- Výsledky analýz boli podkladom pre vznik Redakčného kalendára
- Vylepšili sme interaktívne kalkulačky na výpočet úverovej splátky či výšku inflácie (a mnoho viac!)
- Naša stratégia podporila rozšírenie online Slovníka pojmov, ktorý vychádza z najvyhľadávanejších kľúčových slov
- Neustála snaha zlepšovať UX je pre nás kľúčovou aktivitou
Výsledok?
Úspech na seba nenechal dlho čakať a výsledné čísla boli obzvlášť potešujúce:
→ Zvýšili sme organickú návštevnosť o 46,23 %
→ Finančné ohodnotenie organickej návštevnosti podľa nástroja Ahrefs stúplo o 186 %
→ Pribudlo 51,25 % organických návštevníkov
→ Počet konverzií stúpol o 22 %
→ Návratnosť investícií dvojnásobne prekročila cieľ
Splniť klientove očakávania nebolo to jediné, čo sa nám podarilo; dokázali sme, že aj v časoch ekonomickej neistoty je možné vďaka poctivej práci a efektívnemu prístupu dosiahnuť kvalitné výsledky a organický rast aj v oblasti finančných služieb.