Tipy, ako organicky získať followerov
Keď v roku 2010 Instagram uzrel svetlo sveta, ani dvojica jeho zakladateľov netušila, aký boom spôsobí ich nová aplikácia. Každý mesiac prichádzajú vývojári s novinkami a vylepšeniami, ktoré nám majú uľahčiť jeho spravovanie alebo majú len rozmaznávať. Instagram sa môže pýšiť množstvom špeciálnych funkcií, všakovakých nálepiek a ďalších vymožeností, vďaka ktorým ho otvárame častejšie ako modlitebnú knižku.
Patríte medzi tých, ktorí si radi prečítajú novinky z onlinu, no pri tom množstve každodenných informácií ich nestíhate sledovať? Radi by ste však ostali informovaní o najnovších trendoch, či len načerpali nápady, ako robiť niečo lepšie? Tu ste na správnej adrese. Pohodlne sa usaďte a pripravte sa na pár minút čítania. Dnes to bude o tom, ako si vytvoriť Instagram, ktorý budú chcieť vidieť všetci.
Zaručený recept neexistuje
Ste majiteľom instagramového účtu, dokonca máte aj nejakého followera a zopár fotiek. Lenže chcete viac. Viac lajkov, viac followerov, viac impresií. Tak čo pre to urobiť? Na to, aby ste zo dňa na deň nazbierali tisíce fanúšikov neexistuje zaručený recept. Môžete si to napríklad zaplatiť.
Pozor však na to, že ani influenceri vždy nezaručia úspech produktu. Dokonca ani zaplatení followeri vám nemusia zostať navždy. A preto sa vydajte na lov za úspechom organickým spôsobom.
Stavte na prirodzenosť
V roku 2018 Instagram zaznamenal vyše 1 miliardy aktívnych používateľov mesačne. A to je teda pekná konkurencia! Ale vy sa nemusíte ničoho obávať. Pretože, ako spieva slovenská raperka/speváčka Sima – všetci sme originály. Mali by ste na to myslieť aj pri tvorbe obsahu vášho instagramového feedu. Nezabúdajte však na to, že váš profil musí byť verejný, aby vás a vaše príspevky mohli nájsť aj ostatní používatelia Instagramu. Inak vás nemôžu začať sledovať.
Bud’te sami sebou
To, čím ste, čím sa obklopujete, s kým sa stretávate alebo čo máte, vás charakterizuje. Tak prečo to neukázať? Radi cestujete? Ukážte kam. Baví vás variť? Dajte tip na obed. Milujete módu? Zverejnite outfit na dnešný deň. Máte nové tetovanie? Pochváľte sa ním. A je to!
Teraz si poviete, veď to robí každý druhý. Ak aj áno, tak vy to robte lepšie. Robte to inak. Nezverejnite len „suchú” fotku jedla na tanieri. Vložte fotku do koláže, naaranžujte okolie, ukážte, na akú príležitosť sa jedlo hodí, pridajte filter, pútavý popis a lajky porastú samé.
https://www.instagram.com/p/Bw7h5q7hNcv/
Dajte tomu váš vlastný po(d)pis
Nemusíte byť Instagramlover, aby ste neprehliadli trend, v ktorom prevládajú dlhšie (v niektorých prípadoch naozaj dlhé) popisky. Náš tip: ak máte čo povedať, povedzte to. Pokojne aj obšírnejšie a kvetnato. Ľudia s rovnakou krvnou skupinou si to prečítajú do konca. Spravia tak aj tí, ktorých zaujíma váš názor alebo téma, ku ktorej sa vyjadrujete.
V niektorých prípadoch si to prečítajú aj tí, ktorí sa s vaším názorom nestotožňujú. No v tomto prípade buďte obozretní. Pri verejnom profile rátajte s tým, že sa vaše príspevky nemusia vždy stretnúť len s komplimentmi, ale aj naopak, s hejtami. A preto buďte pripravení na všetko.
https://www.instagram.com/p/Bv_3KgeFEZo/
Hashtagy naše každodenné
Keď‘ už viete, čo chcete svetu ukázať a máte pripravený výstižný text, prišiel správny čas na #hashtagy. Existuje nespočetné množstvo hashtagov. Aj to, čo včera bolo považované za slovo, už zajtra môže byť hashtag #1.
Takže, nebojte sa, bud’te kreatívni, vymýšľajte si a hrajte sa. Či už po slovensky, alebo anglicky. Prispôsobte použitie hashtagov obsahu na fotke. V prípade, že sa vám ich nechce vymýšľať, stavte na overené. Na tie odporúčam appku Hashtagged, v ktorej si vyberiete hashtagy podľa záujmov. Ale pozor! Instagram povoľuje použitie maximálne 30 hashtagov k príspevku. Za primerané množstvo sa považuje 10 – 15 hashtagov.
https://www.instagram.com/p/Bvo93acg9vr/
Používajte aplikácie
Ak chcete ozvláštniť vašu fotografiu, „prežeňte” cez ňu filter, a to nie hocijaký! Dnešná hyperappková doba ponúka široký výber aplikácií, po ktorých vyzerajú fotky ako od profesionála. Filtre na fotky vám ponúka aj samotný Instagram, ale na úpravu vám môže poslúžiť množstvo jednoduchých aplikácií, ako napríklad: PicsArt, Piccollage, Huji, Canva, Instasize či VSCO. Menované aplikácie sú bezplatne dostupné na App store.
Označte a nechajte sa označovať
Označovanie môžeme považovať za akýsi výmenný vzťah medzi sledovateľom a tým, koho, reps. čo sledujeme. Ide o marketingový ťah, keď ja čakám (a dúfam), že ak som niekoho či niečo označil, tak na oplátku to urobí druhá strana pre mňa.
Áno, aj takto sa môžete dostať do širšieho povedomia insta okolia, ale len v tom prípade, ak si vás označená značka/produkt/osobnosť všimne. Ale nestrácajte nádej, ak to nevyjde na prvýkrát, stále tu máte XY šancí, že sa to raz podarí. A preto označujte! A to nielen značky, ale aj miesta, ktoré ste navštívili.
https://www.instagram.com/p/Bw1wkozBxcU/
Na čase (ne)záleží
Diskutabilnou témou je aj otázka času zverejňovania príspevkov. Kedy je vhodný čas na ich postovanie? Vzhľadom na to, že Instagram ponúka len vymedzený čas na ukázanie príspevkov, je potrebné vybrať ten správny čas na zverejnenie fotky.
Majte na pamäti dva činitele, a to časové pásmo a vaše publikum, resp. publikum, ku ktorému príspevok smerujete. Podľa dostupných analýz je najlepší čas na uverejnenie príspevku v časoch medzi 11:00 – 13:00 a od 17:00 do 19:00. Naopak, dajte si pozor na uverejňovanie príspevkov v noci, pretože limitovaný čas na ukázanie príspevkov sú zhruba 4 hodiny. Tento čas by nemusel stačiť na to, aby si príspevok všimla vaša cieľovka.
Rozhýbte to
Hrajte sa s formátmi. Z času na čas vymeňte statickú fotku za video. Boli ste cez víkend na koncerte alebo pravidelne navštevujete fitko? Kašlite na selfie, natočte krátke video, ako plankujete či pogujete. Uvidíte sami, koľko views vám to môže priniesť.
Instastories
A teraz vám k dokonalému instagramu chýbajú len perfektné stories. Podľa mňa ide o jednu z top vychytávok Instagramu – 24-hodinová trvácnosť, veľké množstvo nálepiek, rôzne štýly písma, farebné pozadia či interaktívne nástroje. Spropagujte svoj príspevok ešte predtým, než ho zverejníte do feedu. Dajte followerom malú ochutnávku toho, na čo sa môžu tešiť. Alebo sa im len prihovorte a odpovedzte na otázky. Nekonečné možnosti, s ktorými sa nebudete nudiť. A nudiť sa nebude ani vaše publikum.
A na koniec to najdôležitejšie
Na začiatku bol Instagram len vizuálnou sociálnou sieťou. A dovolím si tvrdiť, že je to jeho podstatou dodnes. Čo prvé uvidíte, keď otvoríte Instagram? Predsa fotky! Milióny fotiek. Z rôznych kútov sveta, v rôznych farbách, štýloch, s rôznymi ľuďmi.
Uvidíte aj to, čo ste si mysleli, že nemôžete na internete vidieť a teraz je to tu čierne na bielom alebo farebné na bielom. Ako sa hovorí, fantázii sa medze nekladú, tak tu to platí 100-násobne. Takže, popustite uzdu vašej kreativite a ukážte, čo vo vás je. Vaše publikum vám to oplatí.