Ked‘ v roku 2016 Instagram otvoril svoje brány biznis účtom, mnohí zďaleka netušili, ako to môže vo veľkej miere ovplyvniť ich podnikanie. Veľa z vás zrejme nevie, že okrem Facebooku vám v podnikaní môže poslúžiť práve Instagram. Pozrime sa na to, ako.  

Populárna sociálna sieť si získala srdcia nielen jednotlivcov, ale aj firiem. Spoločnosti a značky v nej vycítili potenciál, ktorý bol –  a dovolím si tvrdiť, že aj je, stále iný oproti jej materskej sociálnej sieti.

Už dávno to nie je len o zverejňovaní pekných fotiek s výstižnými popiskami a s hashtagmi, čakajúcimi na double-tap/srdiečko/like. Instagram poskytuje inšpiráciu ľuďom, ktorí dennodenne prichádzajú na jeho stránky.

Chce, aby objavovali a zdieľali veci, na ktorým im záleží a páčia sa im. A to vo veľkom zahŕňa aj obsah značiek a firiem.

Má to význam?

Tak isto ako Facebook, aj Instagram je zahltený príspevkami. Nie je tajomstvom, že promované sa vám zobrazia skôr ako tie, ktoré lietajú online svetom organicky.

Ak spravujete firemnú stránku na Facebooku, prepojením s Instagramom môžete z toho vyťažiť. Ako? Aj tak, že dokážete pomocou jedného reklamného účtu spravovať príspevky na Instagrame – vd’aka Facebook Ads Manager.

To však neznamená, že nemôžete nastavovať reklamy aj priamo na Instagrame. Ale to sa oplatí iba v prípade, ak máte viac ako 10-tisíc followerov. Ak ich je menej, vtedy bude pre vás prospešnejšie sledovať štatistiky priamo v Insighte.

Okrem toho vám Instagram účet ponúka d’alšie chuťovky, ako sú Insta stories, klikateľné linky v Insta stories (ktoré sú stále veľkým hitom), tlačidlo kontaktovať, nakupovanie priamo vo feede, vytváranie ankiet alebo najnovšiu vychytávku – kvíz, ktorý si viete vytvoriť v Insta stories.

Benefity Business profilu

Business profil umožňuje prístup k mnohým funkciám, ktorými osobný profil nedisponuje. Medzi tie patrí napríklad aj prepojenie Instagramu s inými sociálnymi sieťami, ako sú napríklad Facebook, Twitter či Tumblr. Business účet tiež poskytuje Insight – prehľad štatistík, kde nájdete údaje týkajúce sa vašich followerov, demografiu či časy, kedy sú najaktívnejší.

Insight vám taktiež odhalí prehľad vašich, doposiaľ, najúspešnejších príspevkov, ako aj celkový počet impresií, reach či prekliknutia na web pri jednotlivých postoch. Veľkým benefitom pre firemné profily sa v posledných mesiacoch stala možnosť nakupovania priamo vo feede.

Budujte svoj Instabrand

Nezáleží na tom, či práve rozbiehate váš biznis na Instagrame, alebo ste už zabehnutí v jeho budovaní. Nezabúdajte sa oň poctivo starať! Prinášajte vašim followerom poctivý obsah plný skvelých nápadov, interaktívnych príspevkov s vizuálne príťažlivým spracovaním.

Zapájajte do tvorby contentu všetky dostupné formáty. Ukážte, že s nimi viete pracovať a ešte ako radi! Využite virtuálny priestor na to, aby ste odovzdali vašu svojskú a osobitú message čo najširšiemu publiku.

Na to, aby všetko klapalo ako švajčiarske hodinky, majte na mysli týchto pár tipov:

– vytvorte stratégiu – čo je vašou najsilnejšou zbraňou?

– pravidelne prispievajte,

– využívajte všetky formáty (video, carousel)

– vyvolajte ohlasy (Call-To-Action),

– vytvorte pútavé highlighty,

– zorganizujte súťaž,

– zaujímajte sa o svojich followerov,

– urobte si z hashtagov najlepších kamarátov,

– pochváľte sa ním vždy a všade,

– ads, ads a ešte raz ads,

– spojte svoje sily s influencermi.

A na záver niekoľko nespochybniteľný faktov:

Fakt I. .60 % ľudí uvádza, že na Instagrame objavujú nové produkty,

Fakt II. 80 % nárast času stráveného sledovaním videa na Instagrame,

Fakt III. 2 milióny inzerentov na celom svete používajú Instagram na zdieľanie svojich príbehov a riadenie obchodných výsledkov,

Fakt IV. 200 miliónov Instagramerov navštevuje aspoň jeden biznis profil denne.