Ste majiteľom e-shopu a sám si spravujete PPC kampane pre svoj web? Spravujete PPC kampane niekomu inému? Radi by ste svoje reklamy robili čo najrelevantnejšie a najpersonalizovanejšie pre každý jeden vyhľadávací dopyt, ktorý zadá váš potenciálny zákazník? Strhnite ho na svoju stranu a buďte vždy dva kroky pred konkurenciou.

Chcete, aby zákazníka váš reklamný text vo vyhľadávacej sieti Google oslovil, aby naň používateľ klikol a dostal sa tak na váš web? Prirodzene, to je podstatou výkonnostných PPC kampaní vo vyhľadávacej sieti Google.

Nadviazať skupinu relevantných, so sebou úzko súvisiacich kľúčových slov na reklamný text, ktorý v nadpise takéto kľúčové slovo obsahuje, to je predpoklad dobrej miery prekliku.

Predstavte si e-shop, ktorý predáva elektroniku alebo záhradnú techniku, pričom každý jeden produkt má presný, špecifický, longtailový názov, napríklad: „motorová píla Stihl MS 180”.  Najlepším riešením je v takomto prípade vytvoriť reklamný text pre každý jeden produkt na e-shope, keďže každý produkt je špecifický. Má svoj presný, produktový názov.  Čo ak má však e-shop takýchto produktov tisíc, alebo dokonca 20-tisíc?

Čo BlueWinston vlastne je?

BlueWinston je výborný slovenský nástroj, ktorý dokáže presne takto pokryť každý jeden produkt na vašom e-shope a vytvoriť z neho reklamný text pre vyhľadávaciu sieť Google. Je to vlastne automat na vytváranie reklamných textov.

Či už ste majiteľom e-shopu, alebo sa staráte o PPC kampane svojich klientov, BlueWinston dokáže zautomatizovať vašu prácu radikálnym spôsobom. Navyše, reklamné texty takto zautomatizovaných kampaní budú vysoko relevantné. Vyznačujú sa vysokou mierou prekliku, kedže vyhľadávací dopyt – produktový názov, sa vkladá priamo do nadpisu reklamy. Čas, ktorý ušetríte vytváraním reklamných textov pre každý produkt, môžete investovať do rozvoja stratégie online marketingových aktivít.

Aké sú možnosti tohto nástroja?

Základným typom kampaní, ktoré dokáže BlueWinston generovať su tzv. produktové textové typy kampaní. Jedná sa o kampane, ktoré dokážu na základe XML feedu jednoducho vytvárať kľúčové slová a reklamné texty. Je to ideálne riešenie v prípade, ak chcete inzerovať na konkrétne typy produktov, o ktorých sme sa bavili vyššie.

Hlavnou výhodou tohto typu kampane je najmä nízka cena inzercie, keďže relevancia medzi reklamou a landing page je veľmi vysoká. Výsledkom sú teda vysoko cielené reklamy na produkty vášho e-shopu.

Ďalším typom kampane sú produktovo-skupinové alebo kategorické kampane. Tento typ  dobre funguje najmä pri e-shopoch, ktoré majú vysoký objem vyhľadávania na kategórie webu. Ideálne napríklad pri non-brandovom oblečení. E-shop má napríklad nasledovné typy kategórií:

  • dámske nohavice,
  • dámske blúzky,
  • dámske topy a tričká,
  • pánske nohavice,
  • pánske tričká s krátkym rukávom,
  • pánske tričká s dlhým rukávom.

Konkrétne produkty v kategóriách však nemajú presné špecifické názvy a sú non-brandové. Vďaka takémuto typu kampane dokážete osloviť oveľa viac vašich potenciálnych zákazníkov. Nadpis č. 1 bude predstavovať konkrétnu kategóriu. Nadpis č. 2 bude predstavovať najnižšiu cenu, za ktorú dokážete produkt v kategórií kúpiť a nadpis č. 3 môže byť akákoľvek vaša pridaná hodnota.

Váš reklamný text, môže vďaka Blue Winston potom vyzerať nasledovne:

Ďalším typom kampane, ktorá vyrieši častý problém performance špecialistov je inzerovanie na produkty, ktoré majú nízky objem vyhľadávania a inzerovať na ne nie je možné. Toto dokáže dobre ošetriť Dynamická kampaň na produkty v Google vyhľadávaní. Blue Winston dokáže komunikovať v rámci všetkých kampaní, ktoré pomocou tohto nástroja vytvoríte.

Ak ste vytvorili viacero typov kampaní, napríklad cielenú kampaň na konkrétne produkty, BlueWinston dokáže zistiť, že je v nej iba málo produktov, na ktoré je možné inzerovať. Je to kvôli nízkemu objemu vyhľadávania iných produktov. Dynamická kampaň potom zistí aktuálny stav o kľúčových slovách jednotlivých produktov.

Na produkty, ktoré nie je možné inzerovať z dôvodu nízkeho objemu vyhľadávania, sa tento typ kampane postará o možnú inzerciu tým, že automaticky presunie produkty/kľúčové slová z produktovej kampane do dynamickej kampane.

Hlavnou výhodou tohto typu kampane je teda inzerovanie na kľúčové slová s nízkym objemom vyhľadávania a synchronizácia s produkovou kampaňou, vďaka ktorej sa kľúčové slová s nízkym objemom vyhľadávania presúvajú do dynamickej kampane.

Čo k tomu budete potrebovať?

K vytvoreniu vyššie spomenutých typov kampaní požiadajte o pomoc developerov webu. Budete potrebovať XML feed všetkých produktov e-shopu, na ktoré chcete inzerovať. Optimálne je, ak sa feed generuje na samostatnej URL adrese a pravidelne (napr. každých 24 hodín) aktualizuje, podobne ako feed pre Google Merchant Centrum.

Dôležité je, aby bol feed naplnený potrebnými informáciami, atribútmi. Vďaka tomu budete vedieť robiť automatické kampane založené na feede, nie len cez nástroj Blue Winston, ale aj cez Google Merchant Centrum, prípadne kampane pre cenové porovnávače. Potrebné atribúty v dobre naplnenom feede su teda nasledovné:

  • product ID,
  • product title,
  • price,
  • link,
  • image_link,
  • sale_price,
  • description,
  • brand,
  • category,
  • availability,
  • shipping.

Ukážka správne naplneného XML feedu:

Častou chybou pri XML feedoch je neúplnosť všetkých potrebných atribútov. Developerov treba upozorniť na povinné informácie pri každom jednom produkte. Do pozornosti dávame aj atribút sale_price, ktorý má dobré využitie, napríklad pri dynamických bannerových kampaniach, kedy sa vďaka tomuto atribútu zobrazuje aktuálna cena produktu v zľave. To môže motivovať vašich potenciálnych zákazníkov k dokončeniu želanej konverzie/dokončeniu nákupu. Ďalšia dôležitá vec pre správnu funkčnosť feedu je správne formátovanie, respektíve rovnaké formátovanie pri všetkých produktoch – rovnaký formátovací jazyk.

Tiež je dôležité dbať na kvalitu odosielaných informácii v jednotlivých atribútoch. Sú to vlastne informácie pre vašich potenciálnych zákazníkov, vďaka ktorým ich chcete osloviť.

Čo od toho očakávať?

To, čo vám tento nástroj vie zaručiť, je privedenie naozaj potenciálnych, horúcich zákazníkov na váš e-shop, ktorí vyhľadávajú vaše produktové kľúčové slová. Vďaka reklamným textom vytvoreným cez Blue Winston dosahujú kampane vo vyhľadávaní vysokú mieru prekliku (viď obrázok nižšie). Od tejto metriky sa odvíja celkový výkon vašich PPC kampaní, keďže vieme, že táto metrika vstupuje do ad ranku (hodnotenia reklamy).

To, či potencionálny zákazník uskutoční konverziu na e-shope tento nástroj nedokáže zabezpečiť. Aká bude cena konverzie závisí od mnohých ďalších vecí, ktoré súvisia najmä s použiteľnosťou webu.

Je potrebné dbať na rýchlosť a použitelnosť mobilnej verzie webu, keďže vo všeobecnosti platí, že až 60 % návštev webových stránok je na Slovensku uskutočnených cez mobilné zariadenia. Je to obrovské číslo.

Pri splnení všetkých vecí je možné, že sa vám podarí to, čo chce dosiahnuť každý inzerent, ktorý privádza platenú návštevnosť na svoj e-shop – znížiť podiel nákladov na obrate cez vaše PPC kampane. Prípadové štúdie od BlueWinston hovoria o znížení PNO až o 30 %. 

Zhrnutie výhod BlueWinston

Ešte raz so zosumarizujme, prečo je dobré rozhodnúť sa pre automatizáciu reklamných kampaní pomocou tohto nástroja: 

  • privedenie veľa relevantnej návštevnosti na e-shop,
  • zlepšenie výkonnostných metrík PPC kampane,
  • úspora času,
  • úspora nákladov,

v ideálnom prípade zníženie podielu nákladov na obrate.