Keďže minulý rok sa mi nepodarilo zorganizovať výlet na pravdepodobne najväčšiu európsku konferenciu nie len o digitálnom marketingu Webit, o to viac som sa tešil tento rok, keď mi organizátori znovu poslali pozvánku. Dva dni na Webit Congress 2013 v tureckom Istanbule stáli za to.

Celé podujatie hostilo nádherné kongresové centrum Halic v centre Istanbulu. Podľa organizátorov sa registrovalo viac ako 8000 účastníkov zo 103 krajín. Pestrosť účastníkov môžem potvrdiť, keďže som sa mal možnosť rozprávať s ľuďmi z krajín po celom svete.

Prvý konferenčný deň bol výrazne slabší, čo sa obsahu a kvality prednášok týka. Strávil som ho celý v sekcii Digital marketing & Innovation  a až na pár svetlých výnimok boli všetky prednáška príliš všeobecné a nič nehovoriace. Publikum rozosmial Dr. Hashim Elbadri, riaditeľ korporátnej komunikácie Sudatel, telekomunikačného operátora zo Sudánu, ktorý popisoval techniky komunikácie Sudatelu na Facebooku, kedy pri jednej súťaži získal víťaz kozu. Moderátor bloku sa musel dvakrát uistiť, či Dr. Elbadri naozaj myslel živé zviera 🙂

Jednou z top prezentácií stredajšieho programu (6.11.2013) Webitu bola od Glena Conybeare zo Stickyeyes o tom, že pri modernom SEO musí spolupracovať celá štruktúra spoločnosti a že iniciatívu pri SEO projektoch musí prevziať samotný CEO spoločnosti.

Tesne pred koncom programu prvého dňa zaujala ešte prednáška Daniela Rosena na tému The Mobile Creative Paradox, kde použil niekoľko pekných príkladov o tom, ako vedia perfektné nápady s digitálnym riešením pomôcť v krajiných tretieho sveta, za všetky hovorí projekt SMART vo Filipínach:

StartUp Challenge

Po oba dni prebiehala na Webite súťaž a prezentácie StartUpov z rôznych oblastí a s rôznymi riešeniami. Z viac ako 800 prihlásených sa do semifinále dostalo 21 StartUpov, ktoré okrem vystavovania na Webite dostali možnosť aj odprezentovať sa pred divákmi a hlavne novinármi a potenciálnymi investormi.  Zo všetkých ma zaujali najviac tieto tri:

Hotel Ninjas (http://hotelninjas.com/)

Zaujímavé a pekne spracované SaaS riešenie pre hotely. Rezervačný systém a CRM systém v jednom nie je samozrejmosťou pri obrovskom množstve hotelov ani v roku 2013, čo ukázali predstavitelia Hotel Ninjas priamo počas prednášky. Jednoduché a pritom extrémne užitočné riešenie.

Transmetrics (http://transmetrics.eu/)

Bulharský StartUp prišiel so sofistikovaným algoritmom, ktorý dokáže na základe historických dát určitej prepravnej spoločnosti, počasia a ďalších externých faktorov predikovať s 90% úspešnosťou dopyt objemu tovaru na prepravu na každý deň najbližších 6 týždňov. Perfektné riešenie, keď si zoberiete, že momentálne veľa cargo spoločností prepravuje na 40% vzduch len preto, že nevedia predpovedať dopyt po preprave tovaru v najbližších dňoch.

Intelclinic (http://www.intelclinic.com/)

Mladí chalani z Poľska ukázali, ako inovatívne sa dá pristupovať k spánku.Vytvorili špeciálnu rúšku na oči s mobilnou aplikáciou, ktorá postupne vyhodnocuje fázy spánku človeka a vedie ho k tomu, aby bez únavy nepotreboval spávať 8 hodín denne, ale napríklad len 4. Kickstarter kampaň sa začína čoskoro a sám som si už predobjednal jeden kus.

Druhý deň Webitu

Jedna z najväčších tureckých bánk AKbank dokázala, že vie ako sa robí digitálny marketing a inovácie. Jej Facebook skupina patrí k najväčším finančným skupinám na svete a každú chvílu prichádza Akbank s inovatívnymi riešeniami, ktoré odprezentoval Orkun Oguz, prezident direct bankingu v Akbank.

Virálne kampane gigantu Unilever zo segmentu FMCG predstavil Jay Altschuler, vyberám dve podarené kampane:

Ak máte radi čísla, určite vás bude zaujímať prezentácia Stephanie Hospital, Executive Vice President Orange Digital o digitálnom marketingu a trendoch:

Aby tých čísel nebolo málo, Steffeb Krabbenhoft z Mediacom Mobile pridal ďalšie:

Ak Vás zaujíma, čo všetko inovatívne chystá Paypal a ako budú ľudia narábať s peniazmi a platením o niekoľko rokov, určite odporúčam prednášku Johna Lunna, riaditeľa vývoja v PayPal o projektoch PayPal check in, pay by face alebo PayPal Beacon:

Andrey Sebrant z Yandexu pripomenul všetkým vývojárom fakt, že netreba vymýšlať koleso, keď už je vymyslené. Treba využiť potenciál API naplno a skôr sa zameriavať na nadstavby existujúcich služieb cez API rozhranie a ich následný marketing, ako vytvárať konkurenciu niečomu, čo už bezproblémov funguje.

Ako inovuje Volkswagen v Turecku odprezentoval Cagri Oztas. V jeho slidoch sme zistili viac o koncepte Social CRM, ktorý Volkswagen v Turecku implementoval ako pravdepodobne prvá automobilka na svete. Ak uverejníte komentár na Facebooku alebo tweetnete o Volkswagen aute a zároveň ho aj vlastníte, customer care v spoločnosti Vás pomocou tohto systému dokážu spárovať a identifikovať  vaše ďalšie online aktivity vo vzťahu k automobilke.

Posledná prednáška, ktorej som sa zúčastnil na Webit 2013, bola o sile Crowdfundingu, o ktorú sa opiera multimiliardový projekt Mars-One, ktorý chce ambiciózne poslať do 10 rokov prvú posádku ľudí na Mars. Či sa koncept Crowdfundingu pri tomto projekte naozaj aj osvedčí, uvidíme asi až časom.

Myslím, že tohtoročný Webit Congress sa vydaril a určite má podobné podujatie význam, keď už nie kvôli prezentáciám, určite kvôli networkingu..