Pandémia koronavírusu už približne rok vplýva aj na situáciu v podnikaní a marketingu. Množstvo firiem muselo prehodnotiť svoj biznis plán a lepšie využiť možnosti, ktoré poskytuje online priestor. Tento prechod si uvedomujú aj v Googli, a preto sa snažia pomáhať majiteľom stránok dosahovať čo najlepšie výsledky.

V tomto článku sa zameriame na niekoľko tipov k UX webstránky alebo e-shopu a komunikácii. Google do popredia dáva najmä vizuálnu úpravu notifikácií, spoľahlivý zákaznícky servis a optimalizáciu vstupných stránok.

Notifikácie

Základom notifikácií v aktuálnej dobe je podľa Googlu to, aby ste ubezpečili svojich potenciálnych zákazníkov, že v prípade otázok či nejasností, vzťahujúcich sa na váš tovar, donášku alebo všeobecné fungovanie, im viete odpovedať. Vládne opatrenia sa často menia veľmi rýchlo, a preto návštevníci určite ocenia, keď od vás dostanú feedback.

Po vizuálnej a obsahovej stránke by mali notifikácie spĺňať nasledovné body:

Používajte notifikácie tak, aby boli dostatočne viditeľné.

Využívajte CTA prvky priamo v banneroch.

Reagujte na súčasnú situáciu a dajte do pozornosti vaše opatrenia a zmeny, ktoré ste v rámci koronakrízy zaviedli (otváracie hodiny, donáška, presun eventov do online prostredia atď).

Používajte výrazné farby a jednotný font.

Komunikujte jednoducho, no dostatočne informatívne.

Umožnite návštevníkom vypnúť notifikáciu pomocou krížika.

Buďte transparentní – v prípade obmedzeného režimu (dlhší čas doručenia, skrátené pracovné hodiny) o tom riadne informujte.

Zákaznícky servis

V rámci zákazníckeho servisu odporúča Google proaktívnu komunikáciu smerom k vašim zákazníkom a návštevníkom. Aj tu platí vyššie zmienená transparentnosť. V prípade, že ste napríklad museli zavrieť svoj obchod, tak by ste o tom mali riadne informovať nielen na svojej stránke, ale napríklad aj na sociálnych sieťach, aby ste maximalizovali dosah správy.

Za zváženie určite stojí odkázať vašich návštevníkov na užitočné informácie.

Google má napríklad vytvorenú špeciálnu stránku venovanú práve pre COVID-19. U nás by ste sa k aktuálnym informáciám mali dostať na stránke korona.gov.sk.

Optimalizácia vstupných stránok

Posledným krokom, ktorý Google odporúča, je optimalizácia vstupných stránok. K tejto pasáži prikladá svoje tipy pre optimalizáciu a zároveň dáva do pozornosti možnosť bezplatného A/B testovania cez nástroj Google Optimize. Komplexné informácie o A/B testovaní si môžete prečítať v našom nedávnom článku.

Čo sa týka konkrétnych tipov, tak Google dáva do pozornosti známe veci, ako napríklad:

  • zobrazenie ceny na vrchu stránky,
  • vizuálne zvýraznenie CTA prvkov,
  • jasné vymedzenie jedného cieľa s CTA prvkom nad záhybom,
  • vyhýbanie sa rušivým prvkom (automatické posúvače obrázkov alebo carouselov),
  • riadne zobrazovanie vyhľadávacieho riadku.