Google Discover je newsfeed, v ktorom sa zobrazujú novinky, správy a príspevky týkajúce sa záujmov daného používateľa smartfónu. Hlavný rozdiel v porovnaní s Google Search spočíva v tom, že príspevky sa zobrazujú automaticky – bez toho, aby ste si ich museli vyhľadávať.

Existuje teda spôsob, akým viete dostať svoj obsah do Discover? A ak áno, aké majú webmastri možnosti optimalizácie?

Google updatoval svoj guideline pre Google Discover, v ktorom uvádza podstatné informácie o tom, ako prispôsobiť obsah tak, aby sa zvýšila jeho šanca zobraziť sa v Discover. Hneď na začiatku je potrebné zdôrazniť, že pre Discover nie je možná optimalizácia na takej úrovni ako pre klasický Search. Existuje však niekoľko taktík, ktoré vám s tým pomôžu. Najskôr však musíme pochopiť rozdielnosti medzi Discover a Search.

Aký je rozdiel medzi Discover a Google Search?

Google Search funguje jednoduchým spôsobom. Používateľ zadá vyhľadávaný výraz a vyhľadávač Google mu v zlomku sekundy v indexe nájde a zobrazí výsledky zoradené podľa rôznych rankovacích faktorov.

Google Discover funguje na odlišnej báze. V tomto prípade Google kontinuálne prehliada indexovaný obsah internetu a do newsfeedu v Discover vyberá ten, ktorý považuje za najrelevantnejší pre daného používateľa. Príspevky v Discover sú pravidelne aktualizované podľa novosti obsahu a podľa vývoja záujmov používateľa.

Vzhľadom na povahu Discover je pochopiteľné, že návštevnosť z tohto kanála je veľmi nepredvídateľná a mal by byť využívateľný len ako doplnkový zdroj popri klasickom Searchi. Zatiaľ čo pre Search môžete optimalizovať rôzne atribúty webu pre zlepšenie pozície, pri Discover nie je možnosť, ako vyložene cieliť na konkrétne záujmy používateľov.

Newsfeed Google Discover. Zdroj: Search Engine Journal

V prípade, že neviete, ako sa k Discover dostať alebo ako si nastaviť konkrétne záujmy, tak odporúčame tento prehľadný návod priamo od Googlu.

Aký obsah sa zobrazuje v Google Discover?

Aby sa vami vytvorený obsah mohol zobraziť v Discover, musí spĺňať dve veci:

Ak váš web spĺňa tieto náležitosti, tak je spôsobilý na to, aby sa zobrazil v Discover, čo však neznamená, že sa tam aj musí zobraziť.

Google už dlhodobo tlačí na pomyselný piedestál kvalitný obsah a inak to nie je ani v tomto prípade. Ak chcete zvýšiť pravdepodobnosť zobrazenia v Discover, tak Google odporúča, aby ste vytvárali zaujímavý obsah, s ktorým budú ľudia interagovať. Obzvlášť by ste sa mali zamerať na tieto body:

  • Majte pútavý a pravdivý titulok. Titulok by mal byť dostatočne zaujímavý na to, aby podnietil používateľa kliknúť na obsah, no zároveň by nemal byť zavádzajúci.
  • Vyhnite sa zavádzajúcim taktikám, ako je napr. klamlivé preview alebo náhľadový obrázok. Takisto by ste sa mali vyhnúť morbídnym alebo bulvárnym témam len za účelom získania návštevnosti.
  • Vytvárajte aktuálny obsah, ktorý reflektuje súčasné dianie a poskytuje nové, jedinečné informácie o téme.
  • Zvyšujte dôveryhodnosť vášho webu tým, že budete jasne citovať dôveryhodné zdroje, uvediete meno autora, kontaktné informácie, prípadne sídlo redakcie, vydavateľstva a podobne.
  • Používajte kvalitné a pútavé obrázky, obzvlášť veľké obrázky môžu zvyšovať návštevnosť. Veľké obrázky by mali byť široké aspoň 1 200 pixelov a s nastavením max-image-preview:large. Alternatívou je využívanie AMP (Accelerated Mobile Pages). Určite nepoužívajte ako náhľadový obrázok logo vašej firmy.

Google tiež inklinuje k zobrazovaniu obsahu spĺňajúceho štandardy E-A-T, o ktorých si môžete detailnejšie prečítať v našom článku.

Ak sa váš obsah za posledných 16 mesiacov dostal do Discover a zaznamenal minimálnu hranicu zobrazení, tak si môžete analyzovať rôzne metriky, ako zobrazenia či CTR, v reporte od Googlu.