Ako bude vyzerať SERP v budúcnosti?
Začína to vyzerať tak, že sa na blogu BE VISIBLE! stále venujeme stránke s výsledkami vyhľadávania (SERP), ale z hľadiska SEO a všeobecne online marketingu je to jedno z najdôležitejších miest, ktorému sa oplatí venovať čas, pozornosť a svoje úsilie, tak prečo nie..
Na blogu sme sa SERPu venovali už v niekoľkých článkoch, nedávno sme písali o rich snippets a tiež o rôznych možnostiach zobrazovania meta description. SERP sa však neustále vyvíja, presne tak ako sa vyvíja aj internet a správanie sa užívateľov spolu s ich potrebami. A to nehovoríme len o Google, ale aj o ďalších hráčoch na trhu vrátane Binga, Yahoo či Seznamu.
Akým smerom sa bude teda SERP do budúcnosti uberať? Je dosť veľká pravdepodobnosť, že uvidíme ešte viac platenej kontextovej reklamy PPC, ak si spomínate na doterajší priebeh, tak najprv sa zopár reklám objavilo na pravej strane výsledkov (hovoríme teraz o Google), potom sa pridal jeden výsledok hore, momentálne máme do troch výsledkov hore a plnú pravú stranu. Niektoré vyhľadávače zašli ešte ďalej, čínsky Baidu má na niektoré frázy všetky výsledky na prvej strane iba platené. Pre niektoré kľúčové slová je to možno dobrý krok, inde si to neviem predtaviť. Uvidíme, kam až zájde v tomto smere Google.
Integrácia výsledkov zo sociálnych sietí ako Twitter, Facebook alebo blogov je už dlhšie bežnou súčasťou SERPu. Pravdepodobne sa bude ešte rozširovať, hlavne čo sa jednotlivých jazykových mutácií Google týka. Sociálne výsledky priamo súvisia aj s výsledkami v reálnom čase, ktorých tiež určite čoskoro pribudne viac, veľmi a aktuálne diskutované témy sa tomu nevyhnú, veď koniec koncov keď vybuchne niekde sopka a práve v tom okamihu niekto hľadá jej názov, pravdepodobne chce vedieť, čo sa deje a neuspokojí sa s výsledkami rok starými. Ani taký Bing nezaostáva nad integráciou výsledkov zo sociálnych sietí a tento trend sa určite rozšíri aj medzi ďalšie vyhľadávače.
Odporúčanie iných užívateľov, ich názory a hodnotenia, to je to, čo nás stále viac zaujíma pri službách a produktoch a rozhodujeme sa práve podľa toho. Určite v budúcnosti uvidíme čoraz viac hviezdičiek, komentárov či dokonca profilových fotiek našich známich pri jednotlivých výsledkoch v SERPe, aby nás presvedčili, že práve tento výsledok je ten správny pre nás.
V neposlednom rade tu je personalizácia výsledkov, či už z našej priamej iniciatívy ako aj nepriamo, na základe zozbieraných údajov dát nášho správania sa na internete vyhľadávačmi. Ak každý deň čítate správy na SME.sk, tak sa nečudujte, že sa Vám v SERPe na slovo správy nezobrazí prvá Pravda. Takýto trend je niekedy dobrý, inokedy môže našu skúsenosť s výsledkami len zhoršiť, napríklad vtedy, keď spomínané SME navštevujeme každý deň a práve preto k nemu hľadáme inú alternatívu.