Google SERPUrčite si veľa z Vás všimlo, že výsledky vo vyhľadávaní (SERP) na Google sa neustále menia. Snažia sa odzrkadlovať to, kam sa doba a správanie či potreby užívateľov za poslednú dobu posunuli. Už nechceme len statické výsledky, potrebujeme výsledky presne namieru a cielené priamo na nás a naše potreby.

Preto sa SERP pretvára do sofistikovanej stránky plnej výsledkov, ktoré nie len odzrkadlujú to, čo hľadáme, ale berú do úvahy čas, názory a hodnotenia iných, našu polohu a aktuálne trendy. A aj napriek obrovskému množstvu informácií sa snaží Google udržať SERP v čo najjednoduchšej podobe, aby sa bežný užívateľ nestratil a našiel presne to, čo hladal- rýchlo!

Bežná je integrácia výsledkov v reálnom čase zo sociálnych sietí a spravodajských portálov, výsledky zobrazované podľa polohy IP adresy (geolokačné výsledky) či integrácia hodnotení užívateľov. Google pre webmastrov ponúka aj pokročilejšie funkcie v podobe takzvaných rich snippets, ktoré mu umožnia zobrazovať ešte relevanenejšie výsledky v SERPe.

Rich Snippets sú určené pre portály, ktoré majú na svojich stránkach športové či kultúrne podujatia, respektíve ponúkajú obsah, ktorý je určený polohou, dátumom a časom (napríklad kino alebo športový zápas). Pre podrobnejšie informácie o tom, ako rich snippets nastavíte, kliknite na Google support.