Aké nástroje používate vo vašej firme? Túto otázku som na Facebooku položil členom rôznych marketingových a podnikateľských skupín. Tu sú výsledky.

Celkovo sa prieskumu zúčastnilo takmer 100 zamestnancov slovenských a českých firiem. Nástroje som rozdelil do viacerých kategórií podľa použitia. Na konci článku nájdete aj zopár tipov na bezplatné nástroje, ktoré môžu využiť menšie firmy alebo startupy.

Komunikácia

komunikacia
Najčastejším komunikačným nástrojom je Gmail od Googlu, ktorý je dostupný na doméne gmail.com aj ako súčasť Google Apps. Na druhom a treťom mieste sú produkty od Microsoftu – SkypeOutlook. Na štvrtom mieste je Slack, ktorý za posledné roky raketovo vyrástol a celkom ma prekvapilo, že je tak populárny aj u nás. Ďalej sa medzi odpoveďami objavoval email ako taký a emailový klient Thunderbird od Mozilly. Zaujímavé je, že obľúbené sociálne siete ako Facebook alebo WhatsApp sa na pracovné účely príliš nepoužívajú.

KomunikáciaPočet hlasov
1
Gmail35
2
Skype30
3
Outlook25
4
Slack16
5
Email13
6
Thunderbird8
7
Hangouts5
8
Facebook4
9
Hipchat4
10
Viber3

 

Projektový manažment

projektovy-manazment

Najpoužívanejším nástrojom na projektový manažment je možno prekvapujúco Excel. Veľa firiem teda nepotrebuje špeciálny tool, ale vystačia si s tabuľkami. Až za Excelom sa umiestnilo Trello, ktoré využíva na riadenie systém kanban. Na treťom mieste je Asana, ktorú založil jeden zo spoluzakladateľov Facebooku a za nimi je Basecamp, jeden z najstarších nástrojov projektového manažmentu. Tabuľky s projektmi nevytvárajú firmy len v Exceli, ale aj v Google Spreadsheet. Microsoft má v rebríčku zastúpenie aj s ďalším nástrojom – Wunderlistom.

Projektový manažmentPočet hlasov
1
Excel26
2
Trello22
3
Asana12
4
Basecamp10
5
Spreadsheet9
6
Wunderlist7
7
Vlastné riešenie6
8
Bitrix244
9
Evernote4
10
Jira4

 

Zdieľanie súborov

zdielanie

V tejto kategórii jednoznačne dominuje Google Drive. Ponúka 15 GB priestoru zdarma a rozšírenie na 100 GB stojí dva doláre mesačne. Na druhom mieste je Dropbox a na treťom zdieľanie súborov pomocou vlastných serverov . Veľa firiem posiela súbory emailom aj napriek obmedzeniam vo veľkosti súboru.

Zdieľanie súborovPočet hlasov
1
Drive58
2
Dropbox30
3
Vlastný server28
4
Email14
5
WeTransfer3
6
Uschovna3

 

Vytváranie dokumentov

vytvaranie

Pri vytváraní dokumentov dominuje Microsoft so svojím balíkom Office. S ním sa stretol snáď každý, kto niekedy pracoval s počítačom. Len tesne za ním je opäť Google Drive. Nemá síce toľko možností ako Office, ale je zadarmo. Aj na ďalších miestach sa umiestnili bezplatné nástroje – LibreOfficeOpenOffice.

Vytváranie dokumentovPočet hlasov
1
Office52
2
Drive45
3
LibreOffice9
4
OpenOffice6
5
iWork4

 

Plánovanie a time management

planovanie

Pri plánovaní používame najčastejšie Google Calendar, aj keď treba povedať, že veľkú konkurenciu medzi kalendármi nemá. S veľkým odstupom za ním je kalendár v Outlooku. V mnohých firmách nepotrebujú špeciálny nástroj a stačí im buď nástenka, alebo kus papiera. Na meranie času sa najviac používa Toggl.

Plánovanie a time managementPočet hlasov
1
Google Calendar35
2
Outlook Calendar15
3
Nástenka alebo papier11
4
Toggl8

 

CRM

crm

Čo sa týka CRM, tak veľa firiem zatiaľ nepoužíva žiadny nástroj. Ak nejaký majú, tak dominuje vlastné riešenie. Z tých bežne dostupných sa v odpovediach objavovali hlavne Hubspot, Pipedrive a aj slovenský nástroj Flowii.

CRMPočet hlasov
1
Vlastné riešenie12
2
Hubspot6
3
Pipedrive4
4
Flowii3
5
Bitrix242

Ako to funguje u nás vo VISIBILITY?

Dominujú u nás služby od Google . Na komunikáciu používame GmailHangouts prostredníctvom vlastnej domény a Google Apps for Work. Na projektový manažment máme vlastný nástroj, ktorý sme si sami vyvinuli. Na zdieľanie využívame Google Drive. Dokumenty vytvárame v Google Drive a na plánovanie využívame Google Calendar. Náš preferovaný CRM nástroj je Pipedrive.

 

Ste malá firma? Dá sa fungovať aj zadarmo

Nielen slovenské alebo české firmy preferujú bezplatné nástroje. Aj v zahraničných prieskumoch obľúbenosti sa objavujú na prvých pozíciách tie nástroje, ktoré sú použiteľné aj bez mesačných poplatkov.

Ak ste malá firma, ktorá chce ušetriť, tak si vystačíte s takouto zostavou:

  • Komunikácia: Gmail (bez vlastnej domény zadarmo), Skype alebo Hangouts (zadarmo), Slack alebo Hipchat (bez pokročilých funkcií zadarmo).
  • Projektový manažment: Trello (neobmedzený počet používateľov a bez pokročilých funkcií zadarmo), Asana (do 15 používateľov a bez pokročilých funkcií zadarmo), Google Spreadsheet (bez vlastnej domény 15 GB priestoru zadarmo).
  • Vytváranie a zdieľanie súborov: Google Drive (bez vlastnej domény 15 GB priestoru zadarmo).
  • Plánovanie a time management: Google Calendar (bez vlastnej domény zadarmo), Toggl (do 5 používateľov a bez pokročilých funkcií zadarmo).
  • CRM: Google Spreadsheet (bez vlastnej domény 15 GB priestoru zadarmo).

Máte tip na nástroj, ktorý sa u nás nepoužíva, ale zaslúži si pozornosť? Napíšte ho do komentárov.