5 novembrových noviniek, ktoré zaujímajú každého social media managera
Za uplynulý mesiac vám možno najviac zarezonovali informácie o novom facebookovom logu či o skrytých srdiečkach na Instagrame. Verte, že to nie sú jediné novinky, ktoré by nás mali zaujímať.
Viac reportov v Creator Studiu
Mnohí z nás si obľúbili šikovnú bezplatnú pomôcku Creator Studio, vďaka ktorej dokážeme plánovať svoje príspevky aj na Instagram. Nedávno Creator Studio okrem plánovania príspevkov do svojich funkcií pridal aj reporty, ktoré aktuálne rozširuje. Môžeme vďaka nemu sledovať tok našich fanúšikov, typy dosahov a veľkú pozornosť upriamuje najmä na video obsah. Vďaka pridaným metrikám môžeme vidieť počet sledovateľov nášho videa, dĺžku jeho sledovania, interakcie a tiež vyhodnotenie najúspešnejších videí za uplynulé obdobie.
Creator Studio síce neposkytuje tak podrobné informácie ako platený Zoomsphere, Contentino či Socialbakers, ale je šikovnou alternatívou najmä pre tých, ktorí nespravujú veľké množstvo stránok a hľadajú bezplatný spoľahlivý nástroj.
Ďalšou novinkou je, že pri vytváraní príspevkov na Instagram už môžeme používať tagy a označovať tak iné stránky alebo používateľov a tiež možnosť označenia promo partnerstva.
Optimalizácia textu v reklamách
To, že najlepšie funguje reklama, ktorá je dobre otestovaná, asi písať nemusím. Obľúbeným testovaním najmä pri facebook/instagram reklamách je AB testovanie v rámci skupiny reklám. Ak však chcete testovať len copy text či headline a chcete ušetriť čas vytváraním novej reklamy, tak vás potešíme. Ad Manager pripravuje novú funkciu Multiple Text Optimization, vďaka ktorej nemusíte vytvárať novú reklamu, ale v rámci jednej reklamy s rovnakou kreatívou len pridáte rôzne variácie textu. Ad Manager si tieto variácie sám otestuje na základe reakcií publika a na základe toho bude ľuďom zobrazovať ten variant, ktorý dosiahol najlepší rate. Je to malá aktualizácia, ale dokáže nám ušetriť skutočne veľa času.
Obmedzenie počtu spustených reklám
Presýtenosť sociálnych médií reklamami sme si všimli aj ako bežní používatelia, ale aj ako samotní inzerenti. Tento fakt má dopad na odliv používateľov a ich pozornosti a v neposlednom rade aj na ceny pri kúpe mediálneho priestoru.
Facebook sa rozhodol obmedziť počet spustených reklám pre jednu stránku. V praxi to znamená, že ako stránka nebudete môcť súčasne promovať veľký počet reklám. V akom rozsahu bude toto obmedzenie, zatiaľ nevieme.
Táto novinka je vo fáze prípravy a Facebook ju plánuje spustiť v polovici roku 2020. Ako pomôcku pripravuje funkciu Ad Volume API, ktorá vám zobrazí počet spustených reklám aj počet naplánovaných reklám. Túto funkciu skôr ocenia inzerenti, ktorí spúšťajú naozaj veľké množstvá reklám, pretože všetky reklamy si dokážeme kontrolovať aj teraz cez Ad Manager, len je to možno zdĺhavejšie.
Instagram sa nevzdáva
Vzostup sociálnej siete Tik Tok nenechal Instagram dlho čakať. Obavy o stratu mladých používateľov dohnali Instagram k novej funkcii, ktorá má konkurovať Tik Toku. Bude sa volať Reels a pôjde v podstate o napodobeninu úspešnej čínskej sociálnej siete. Požívatelia budú môcť točiť zábavné parodické videá s hudbou, ktoré budú mať viac než 15 sekúnd. Celý obsah bude umiestnený v stories. Používateľ natočí video, do ktorého si následne vyberie hudbu, prípadne aj text. Ak bude s videom spokojný, môže ho uverejniť alebo ďalej zdieľať.
Aktuálne je Reels testovaný v Brazílii, kde zožal veľký úspech. Sme zvedaví, kedy dorazí aj k nám do Európy.
https://www.youtube.com/watch?v=QpzSFt0IBvc
Zlaté časy pre YouTuberov?
YouTube spúšťa novú funkciu tzv. Super Stickers, pomocou ktorej môžu sledovatelia podporovať svojich obľúbených youtuberov. Fungovať to bude tak, že youtuber spustí živé vysielanie a fanúšikovia mu môžu do chatu posielať super nálepky, ktoré si však musia kúpiť a youtuber získa podiel z ich ceny. Podmienkou je, aby boli dodržané pravidlá: youtuber musí mať viac než 18 rokov, musí mať monetizovaný účet s viac ako 1 000 odberateľmi a musí pochádzať z jednej z podporovaných krajín, medzi ktorými je aj Slovensko a Česká republika. Vďaka tejto funkcii môžeme očakávať nárast živých vysielaní.
Verím, že vás spomenuté novinky zaujali a ja sa už teraz teším na nasledujúci vianočný mesiac. Ďakujem, že ma čítate. 🙂