5 najúspešnejších typov Facebook príspevkov
Niektoré príspevky sú na Facebooku úspešnejšie než tie druhé. Poďme si ukázať, s ktorými typmi príspevkov určite nešliapnete vedľa.
Ľudia radi súťažia a ešte radšej vyhrávajú
Súťažné príspevky sú, ako sa vraví, tutovka. Nebojte sa, nemusíte do súťaže venovať výhru vysokej hodnoty. Niekedy sa mi zdá, že čím menšia cena, tým viac ľudí sa do súťaže zapojí. Na suťažných príspevkoch je najlepšie to, že majú vysoký organický dosah, a preto v súťažiach fungujú aj nižšie rozpočty na promovanie príspevku.
Ak má navyše súťažný príspevok aj netradičnejšiu grafiku alebo podmienky zapojenia sa do súťaže, máte to vyhraté. V prípade nahnevaných komentárov po súťaži, ako napríklad: „Prečo som ja nevyhral?”, nezabudnite reagovať pozitívne a s chladnou hlavou.
Info o tom, že bude súťaž
Už aj samotné oznamovanie faktu, že sa v blízkej budúcnosti bude usporadúvať súťaž, býva na Facebooku veľmi populárne. Skúste vymeniť klasickú fotografiu s textom za ikonkovú grafiku. Ak sa vám podarí nájsť tie správne ikonky, vznikne z toho príjemný, minimalistický a moderný status.
Alebo skúste dať vašim fanúšikom iba indície, na základe ktorých môžu hádať, o čo sa bude hrať v ďalšej súťaži na vašej stránke.
ABC príspevky
Medzi príspevky, ktoré mávajú vysokú úspešnosť aj s nízkym rozpočtom patria aj tzv. ABC príspevky. Ich princípom je grafika, v ktorej dávame ľuďom na výber medzi tromi a viacerými možnosťami, ktoré zvyčajne aj označíme písmenkami alebo číslami.
Fanúšikovia potom jednoducho vyjadria svoj názor do komentára napísaním číslice alebo písmena. Po určitom čase nezabudnite „hlasovanie” vyhodnotiť v štýle: „Pozorne sme si prečítali všetky vaše komentáre a zdá sa, že sa vám najviac páči koberec číslo 2.”
Jednotlivé možnosti nemusia byť vôbec označené v prípade, že ich pomenujete priamo v texte statusu. 😉
Citáty
Zopár motivačných slov či citát, s ktorým sa stotožní väčšina cieľovej skupiny vašej facebookovej stránky býva easy win. Zo skúsenosti viem, že tento typ príspevkov patrí medzi tie najzdieľanejšie. Citáty mávajú vysoký organický reach a dobre sa im darí aj bez väčšieho rozpočtu alebo aj na úplne nových stránkach s minimom fanúšikov.
Opýtaj sa na niečo, čo ľudí štve alebo to riešia
Či už ide o aktuálnu spoločenskú situáciu, alebo otázku „buď, alebo”, ľudia radi vyjadrujú svoj názor. Nechajte svojich fanúšikov vyrozprávať sa. Kto vie, možno sa vám podarí rozprúdiť aj konštruktívnu diskusiu.
Dobrá rada na záver
Pri tvorbe komunikácie na sociálnych sieťach najprv podrobne spoznajte vašu cieľovú skupinu. Aj keď je pravda, že univerzálne odporúčania väčšinou nefungujú, týmito piatimi sa pri svojej Facebook komunikácii môžete spokojne inšpirovať. 🙂