O prvom dojme už určite každý z nás počul. Nie je nám ľahostajné, čo si o nás ľudia myslia. Niekomu na ňom záleží viac a niekomu menej. No prvý dojem je veľakrát tým rozhodujúcim, a preto netreba nič nechávať na náhodu. Najmä, ak ide o pracovné stretnutia. Našťastie, na prvé stretnutie sa dá veľmi dobre pripraviť. 😉

Vo Visibility pracujem ako office managerka. Napísala som pre vás pár mojich postrehov a tipov, vďaka ktorým viete zaujať či potešiť vašich klientov, obchodných partnerov alebo aj iné pracovné návštevy. Tak, aby na návštevu u vás spomínali ešte veľmi dlho…v dobrom. 🙂

Ako sa cítite, keď vstúpite do vašej firmy?

PRETOŽE:

Pracovné prostredie a atmosféra na pracovisku sú dôležitou súčasťou každej spoločnosti. A tak, ako sa v nej cítite vy, tak sa v nej budú cítiť aj vaši klienti, obchodní partneri či iné pracovné návštevy, na ktorých prvom dojme vám naozaj záleží.

Prečo je prvý dojem taký dôležitý?

  1. Na dobrý prvý dojem máte iba jednu šancu.
  2. Nikto si vás nebude pamätať alebo vám venovať pozornosť, ak dojem z prvého kontaktu s vami nebude jedinečný a priaznivý.
  3. Ak pocit z prvého dojmu bude zlý, klesá tak záujem u klienta o váš produkt alebo služby = žiadny predaj.

Na to, ako spraviť dobrý prvý dojem, existuje veľa všeobecných rád. Jednou z nich je aj známy elevator pitch (prvých 30 rozhodujúcich sekúnd, počas ktorých máte šancu zaujať pripraveným monológom o vás či vašej práci). Takisto sa odporúča dbať aj na reč tela, ktorá by mala byť sebavedomá a rázna či postoj, ktorý by mal byť vzpriamený.

Na internete nájdete množstvo dobrých článkov, ktoré vás pripravia na prvé stretnutie. Preto moje nasledujúce postrehy budú zamerané viac pre spoločnosti, ktoré chcú zaujať tým najlepším prvým dojmom.

A ako na to? Tu je mojich 5 tipov.

1. Recepčná

Niet nad milú, usmievavú recepčnú, ktorá má vždy prehľad o tom, kto, kedy a za kým príde. Vaša návšteva bude mať istotu, že sa o nej vie a poteší ju pozornosť niekoho už od začiatku.

2. Dobrá kávička

Kvalitná a dobrá káva je vždy zárukou dobrého stretnutia! Ak teda aj priebeh vášho stretnutia bude aspoň z nejakej časti stáť za to.
nie, kávou to ešte vždy môžete zachrániť. 😉

3. Pozornosť

Uctite si vašu návštevu malým darčekom. Môže to byť pokojne aj pero či zápisník s logom vašej spoločnosti. Alebo im len tak doprajte cukrík či keksík k tej kávičke. Neurazíte a potešíte.

4. Pohodová atmosféra

Atmosféra na pracovisku napovie veľa. Ak sú ľudia nervózni, vycíti to aj váš klient. Naopak, ak sú u vás ľudia spokojní a šťastní, klient sa tak bude cítiť tiež.

Utužujte dobré vzťahy a starajte sa o pohodovú atmosféru vo vašej spoločnosti. O tom, ako mať šťastných a motivovaných zamestnancov, sa dočítate v článku od našej Managing Directorky Julky tu.

5. Zaujímavý office

Za zaujímavý a pekný office nemusíte vyvaliť „majland“, aby ste zaujali. Všetko je o detailoch. Ak ešte nemáte steny pomaľované kriedou (samozrejme tie špeciálne na to určené), spravte tak. Niekomu zručnejšiemu ich dajte pokresliť rôznymi sloganmi či logom vašej spoločnosti. Tým, čo vás najviac vystihuje. Dáte tým najavo hodnoty vašej spoločnosti.

Niekam si povešajte fotky zo spoločných teambuildingov (samozrejme, tie reprezentatívnejšie) alebo váš office oživte farebnými kvetmi. Dobre zapôsobíte aj oceneniami umiestnenými na viditeľnom mieste.

Klienti sú zvedaví. Ukážte im, kde pracujete a kde vzniká ich potenciálny produkt či služba. Zvýšite tak ich dôveryhodnosť v tom, čo im ponúkate.

Malá ukážka nášho officu:

A ako to vyzerá u vás v office? Na čo ste najviac hrdí? Napíšte nám do komentárov. 🙂